• Nikkita

Hjälp med smink önskas!

Jag har själv använt I.D. mineralsmink tidigare, tyvärr tål jag det inte så fick sluta. Men det tyckte jag var himla lätt att lägga snyggt iaf. En primer är till för att jämna ut hudens små linjer & stora porer. Du kan sen täcka skavanker med ett täckstift. Sen använder man en foundation i ton med din hy, (alltså inte mörkare), ev. om du vill ha lite rouge på kindbenen & viel lägger du som ett lager över för att få det att sitta bättre! Om du är osäker så kan du få hjälp på tex "Kicks" el. som ovanstående skrev Makeup store. Om du vill köra på mineralsmink rekomenderar jag att du börjar med ett start kit, det är billigare & mindre förpackningar så att du inte slösar en massa om du sen inte tycker om det.
    Mascaran lägger du sist för att inte få löst smink på fransarna. Lägg många tunnan lager istället för ett tjockt, då blir fransarna snyggare! Från roten & ut, gärna föra borsten i sicksack rörelser för att undvika att fransarna klibbar ihop.

Hoppas att detta hjälper dig lite iaf. Lycka till Skrattande

• Nikkita

Ett start-kit på I.D smink har jag för mig går på 995kr på Kicks. Makeup lektion + smink för summan på makeup store kostar 495kr (det räckte till 3 ögonskuggor & en eyeliner till mig).

Svar på tråden Hjälp med smink önskas!