Inlägg från: mariefarah se |Visa alla inlägg
  • mariefarah se

Hjälp med smink önskas!

Hej hej!
    Jag ger dig mina tips om hur du får en hållbar och fin makeup till din stora dag:

1: BAS: Det viktigaste i en makeup, har du lagt en ordentlig bas, så håller sig resten av sminket på plats heladagen och kvällen.
    Börja med att smörja in ansiktet med en lätt fuktighetskräm, får inte vara för fet.
    Har du en väldigt porig eller rynkig hy rekommenderar jag en Primer, men har du en slät fin hy innan behöver du inte det, sminket håller sig på plats ändå.
    *Foundation, bäst resultat för ett bröllop får de med en flytande foundation, mineralpuder som du använder som foundation ger ofta ett lite skimmrigt/lystrigt resultat som kan upplevas glansigt/svettigt på kort. Så som sagt en flytande rekommenderar jag tex ifrån makeup store, face eller lancome alla de märkerna har kanonbra:)

* Concealer för att dölja mörka ringar under ögonen samt om du har röda partier/finnar som behöver täckas
    *Därefter ett finmalet löspuder som du lägger i ett tunt lager för att "fixera" och matta ner glansiga partier.

Ögonen: Eye primer är viktigt att lägga på ögonlocket för att fästa ögonskuggorna på plats så att de inte lägger sig i väcken efter några timmar.(Obs Primer och Eye primer är två olika produkter, så kolla att det är en Eyeprimer)

*Ögonskuggor är lite svårt att ge dig tips om eftersom jag inte vet dina färger, men du kan absolut använda skimmriga ögonskuggor om du gillar det+ det är väldigt fint oavsett ålder men det du kan ha i tankarna är att mörkt förminskar och ljusa toner förstorar.
    Eyeliner/Ögonpenna och mascara efter tycke och smak.

Ögonbrynen: Måla dina ögonbryn med ögonbrynsskugga ger ett mer naturligt och mjukare intryck än en penna.

Rouge: Välj en nyans som passar dina skuggor samt din hy/ Har du varma toner är det fint med ett varmt rouge med eller utan skimmer efter vad DU tycker om. Här är det däremot väldigt fint att använfda mineralpuder för att få en fin lyster längs med kindbenet.

Läppar: Läppennna för att markera läppen samt målar du hela läppen så håller sig sedan läppstiftet bättre under kvällen

Lycka till med makeupen!

• mariefarah se

Isåfall har Make up store en bra, "Studio foundation, den är täckande, brukar använda den för scensmink eller fotografering, men självklart kan du använda den också , men du ska ändå använda concealer och sedan löspuder för att fixera :)

• mariefarah se

Ögonbrynsskugga ger ett mjukare och mer naturligt resultat men det är ju också en smaksak :) Det finns i många sminkmärken.

Svar på tråden Hjälp med smink önskas!