Inlägg från: labbalabba |Visa alla inlägg
  • labbalabba

Hjälp med smink önskas!

jag rekommenderar absolut mineralsmink men om du vill komma undan lite billigare än t ex I.D som är svindyrt (tycker jag iaf..) så kan jag tipsa antingen om ELF (finns att köpa på www.eyeslipsface.com ) eller Tikei, finns på www.tikei.se Jag har själv massa grejer från Tikei och det som är bra är att man kan köpa små burkar med prover så att man kan komma fram till vilken färg som passar bäst.. Där kan man även köpa Primer som jag använder varje dag, perfekt för att inte bli glansig efter några timmar!

Jag brukar ha först en bra hudcreme, sen primer, sen har jag en concealer från Make up store (Cover all mix heter den) sen mineralpuder från Tikei o sen rouge och ev lite bronspuder.. På ögonen ska man nog inte ha för glittrigt på bröllopsdagen för vad jag har hört blir det inte så bra på korten.. Kanske kan vara bra att satsa på en vattenfast mascara också, jag kör på Kanebos 38 grader, den är kanon!

Lycka till!

• labbalabba
    Pinkgrape skrev 2011-06-20 18:53:02 följande:
    Jag har använt både penna och skugga, använder skugga just nu.. jag vet inte riktigt vad jag föredrar. Men det har du nog rätt i, nu när du säger det, att det blir lite mer naturligt och sådär med skugga. Kanske ska satsa på en penna till bröllopet.. vill gärna att de ska se lite mer.. perfekta ut då :P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    vad använder du för skugga då??? jag har verkligen noll koll på ögonbryn, brukar alltid sminka resten av ansiktet men på bröllopsdagen kanske det kan vara dags att även förstärka brynen lite grann :)
Svar på tråden Hjälp med smink önskas!