• T e s s

någon som bryr sig om man passar i sin "metallfärg" (tex rödguld eller vitguld

Jag undrar om ni har struntat i viken metall ni passar i, i valet av ringar? Jag har tex alltid fått höra att jag passar bäst i rödguld men jag gillar vitguld (Palladium, tutan osv) bäst. Hur resonerade ni när ni skulle välja ringar?

• Svar på tråden någon som bryr sig om man passar i sin "metallfärg" (tex rödguld eller vitguld
  • EMMA81

JAg har aldrig hört någonting om att jag passar bättre i någon speciell metall. Jag har alltid använt det jag har tyckt har varit snyggt och som jag har trivts med. När jag och min M2B diskuterade ringar var vi helt inne på att vi skulle ha guld ringar, då vi tyckte att det lite hör till. Men nu har vi kommit fram till att vi ska ha antingen silvet eller titanringar beroende på vad vi hittar. Våra förlovningringar är enkla i titan som vi ska byta ut mot vigselringar. När jag använder smycken så är det mest silver eller stålsmycken, vilket är vad jag trivs bäst med. Jag har haft en förlovningring i guld innan med mitt ex, men den trivdes jag aldrig riktigt med. Så mitt råd till dig är att ta den metall du trivs bäst med Skrattande

• Pinkgrape

Jag har också alltid fått höra att jag passar bäst i rödguld, men vi valde silverringar :) Jag valde efter vad jag själv tycker är finast och det känns toppen :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • S2011

jag har väldigt få guldsmycken och trivs egentligen bäst i silver (eller vitt guld skulle också funka).
    valde ring både efter vad plånboken tyckte om och vad jag själv trivs med och landade på en silverring med en rad cz.

när ekonomin ser bättre ut finns tankarna på en vitguldsring med safirer & diamanter. 

• baby freeze

Man ska ju ta det man själv tycker är snyggt!

Jag kan ha gult guld när jag är lite solbränd, tycker jag själv, men silver är alltid snyggt. Så jag har silverring.

• T e s s

Oj titan menar jag, inte tutan . Är rädd att man kommer att ångra sitt val längre fram men jag antar att man ska gå på sin magkänsla och det man tycker är snyggast. Fler som har tankar kring det här?

• Mogen

Absolut, jag är en" vinter" (färganalys) och använder bara vitguld och silver.

• MrsT2011

Jag använder mest silversmycken till vardags men tycker att det är både klassiskt och lite romantiskt med rödguld så nu har jag det. (Bild på ringarna tillsammans finns i mitt galleri.) Vitt guld är skitsnyggt men för mig känns det lite "trendigt", jag ville ha något klassiskt och tidlöst. Smaken är som baken!

• Chicita

Jag tycker att silver är fint, men jag har nickelallergi och måste då ha titan eller liknande om jag ska ha silverfärgade ringar.
    Har därför mer eller mindre vant mig vid guld eftersom det inte var vanligt med smycken i titan när jag började använda smycken som tonåring (för sisådår 20-25 år sen *S*).

Min blivande tycker att det ska vara guld för att det är "tradition" men om han väljer andra smycken så är det alltid silver...

Så därför blev det guld för oss även om det käns bakvänt när man ska försöka förklara varför så här *S* 

• Emblas Mamma
    Mogen skrev 2011-06-17 14:37:16 följande:
    Absolut, jag är en" vinter" (färganalys) och använder bara vitguld och silver.
    vad är det för något? berätta!
    hur gör man en sån färganalys? =)
  • T e s s

Jag har också varit på en färganalys och det är nog det som tyvärr har förvirrat mig. Färganalys är en slags rådgivning i vilka färger man passar i utifrån ett system "vinter, vår, sommar eller höst". Jag minns inte exakt men jag tror att vinter och sommar passar i kalla färger där bl.a. silver, vit guld etc ingår. Höst och vår passar i varma färger där rödguld inkluderar. Jag är höst och passar därmed i rödguld enligt analysen... Jämför jag vitguld och rödguld mot min hy ser jag tydligt att jag passar bäst i rödguld. Men som sagt jag älskar silver, vitguld etc. Nu så här i efterhand borde jag kanske inte ha gått på den där färganalysen för det har bara förvirrat mig även om det var en kul upplevelse

Svar på tråden någon som bryr sig om man passar i sin "metallfärg" (tex rödguld eller vitguld