• T e s s

någon som bryr sig om man passar i sin "metallfärg" (tex rödguld eller vitguld

Jag undrar om ni har struntat i viken metall ni passar i, i valet av ringar? Jag har tex alltid fått höra att jag passar bäst i rödguld men jag gillar vitguld (Palladium, tutan osv) bäst. Hur resonerade ni när ni skulle välja ringar?

• Svar på tråden någon som bryr sig om man passar i sin "metallfärg" (tex rödguld eller vitguld
  • T e s s

Oj titan menar jag, inte tutan . Är rädd att man kommer att ångra sitt val längre fram men jag antar att man ska gå på sin magkänsla och det man tycker är snyggast. Fler som har tankar kring det här?

• T e s s

Jag har också varit på en färganalys och det är nog det som tyvärr har förvirrat mig. Färganalys är en slags rådgivning i vilka färger man passar i utifrån ett system "vinter, vår, sommar eller höst". Jag minns inte exakt men jag tror att vinter och sommar passar i kalla färger där bl.a. silver, vit guld etc ingår. Höst och vår passar i varma färger där rödguld inkluderar. Jag är höst och passar därmed i rödguld enligt analysen... Jämför jag vitguld och rödguld mot min hy ser jag tydligt att jag passar bäst i rödguld. Men som sagt jag älskar silver, vitguld etc. Nu så här i efterhand borde jag kanske inte ha gått på den där färganalysen för det har bara förvirrat mig även om det var en kul upplevelse

Svar på tråden någon som bryr sig om man passar i sin "metallfärg" (tex rödguld eller vitguld