Dejli skrev 2011-06-21 19:46:21 följande:
Jag tycker stilen på bilderna ser rimliga ut, och om ni testfotograferar innan så vet ni ju också vilken kvalitet det är på bilderna (en systemkamera gör ju inte hela jobbet liksom :P) Kolla också att er vän har ordentligt med minneskort, så han/hon kan ta MÅNGA bilder. Chansen att några blir (riktigt) bra är ju större då, om man inte är proffs och vet exakt vad man gör. Ibland är det slumpen som gör att en bild blir riktigt bra...
Om man får slut på minne ska man aldrig radera bilder direkt i kameran, det är nästan omöjliget att se så litet vilka som är bra och vilka som inte är det. För en hel dag ska man nog se till att ha åtminstone 4-5 Gb minne tycker jag. Och ordentligt med batteri i kameran... Eller ni kanske bara tänkt fota ceremonin och porträttbilderna? Isf krävs ju inte lika mycket.
Jag själv tycker oftast att max 1 av 20 bilder blir sådär bra att man vill sätta upp den på väggen. Ibland blir det 1 av 3, ibland 1 av 50... för mig beror det på dagsformen :P Men tar man många bilder så blir ju oftast några bra, och det räcker ju oftast med en handfull bra bilder och resten kan man sätta in i ett album där man inte granskar dem så hårt, vart och ett av dem...
Jag har 16 GB och ibland är det för lite.-))