Vän som fotograf
Om man inte har några direkta krav på att bilderna ska vara på ett visst sätt, så varför inte. Jag hade nog sett till att man gått ut ett antal gånger innan och testfotograferat, tittat ut platser i förväg i några olika sorters väder och i de färger man tänkt gifta sig i (t ex vitt på bruden och grått/svart på gummen). Det är SVÅRT att fota med så stora kontraster, och särskilt om det är starkt dagljus ute, så då bör man absolut fotografera i skugga. Nu kanske ni inte ska ha traditionella färger på er, men det är en god idé i vilket fall. Titta gärna på andra bilder för inspiration till platser och poser.
Det finns ganska mkt tips på nätet om hur man fotar bröllop, och jag själv som fotat ganska mycket skulle nog inte vågat det, för jag själv hade inte nöjt mig med resultatet :S Men om ni är nöjda med att bilderna blir okej, och kanske inte så mkt mer (fast man kan göra mycket i Photoshop) så är det säkert ingen fara. Ofta är det enkla det som är svårast att fotografera, för det är en konst att få motivet att känna sig avslappnade och "naturliga" ut. Lycka till :)