Vän som fotograf
Jag hade en vän som fotograferade...hade sett bilder hon tagit innan och de var fina och hon ville så gärna vara vår bröllopsfotograf. Men våra bröllopsbilder blev rent skräp...över 600 bilder tog hon men knappt en enda med skärpa i! Alla supersuddiga, jättekonstig bildkomposition (det märktes att hon inte var så van vid att fotografera människor) och knappt några helbilder alls. Inte en enda helbild på brudföljet eller en på bara mig eller mig och min man. Hon tog halvbilder med ansiktena i mitten och en massa tomrum ovanför...klassiska nybörjarmisstag.
Suddiga, bilder där jag pratar eller andra saker som stör. Typ bara 1-2 bilder vid varje tillfälle...istället för att ta många så man kan välja den bästa sen.
Så tyvärr blev jag missnöjd...men har såklart inte sagt detta till henne. Hon är jättenöjd med bilderna...själv har jag nu suttit otaliga timmar med photoshop för att försöka rädda några så man kan använda dom.
Och många tårar har det blivit och massor med svordomar och ångest över att jag inte anlitade en riktig fotograf!
En annan vän tog bilder på gästerna medan vi var iväg. Hon tog 3-5 bilder på varje par/familj och dessa är så otroligt fina! MYCKET bättre än våra bilder.