• Sebastiána

Hur göra med örhängen???!!!

Jag tog hål i öronen för några månader sedan. Jag bytte ut läkstiften för ett par veckor sedan mot vanliga silverstift. Nu undrar jag:

Ska man ha örhängen i på natten? Är det så att man helst ska ha det eller funkar det utan? Stiften sticker och skaver mot huden när jag försöker sova. Hur gör alla andra som har örhängen?

• Svar på tråden Hur göra med örhängen???!!!
  • teddy66

Min erfarenhet är väl att ha i dygnet runt. Köpt små silver ringar om du har möjlighet istället.

• Lanin

Föreslår också att du har små ringa på natten som inte sticker dig.

Sen när hålen läkt ordentligt behöver man inte ha hänge i på natten :)

• Dejli

De växer igen snabbt när de är nya, och risken finns att det hinner börja läka ihop litegrann under natten och så retar du huden igen när du sätter i dem på morgonen. Sätt i ringar istället som inte skaver. Se till att de inte är för tunna bara (tycker att läkringar oftast är för smala) för då töjer man huden när man sätter i stift igen, och det kan ha samma effekt tycker jag. Alt har du ringar på natten och stift på dagen, men det är ju lite meckigt att hålla på med.

Själv har jag motsatt effekt med hål som aldrig verkar växa ihop då jag vill ta om dem... de sitter snett, och har haft dem ur i över ett år nu. Då är de ändå inte jättegamla, har haft hålen i ca 5 år...

Svar på tråden Hur göra med örhängen???!!!