Inlägg från: Emblas Mamma |Visa alla inlägg
  • Emblas Mamma

Fotas före eller efter vigseln?

Tror att det är mindre stressigt att fotas före,
    fast det kanske beror på vilken tid man gifter sig.

Frågan är om ni inte kan ta en liten omväg med er transport (om ni har nåon) efter kyrkan så ni bara kan ta det lugnt och njuta ett tag?
    Vi gjorde det och åkte runt i ett bra tag och tyckte det var skönt att bara sitta där och skåla och titta på varann :)

Ska ni klättra upp i ett träd? hehe, häftigt :P
    Jag vet inte riktigt hur det ska gå? Men om ni vill sitta på marken så kan ni ju ha ett lakan under som ni gömmer lite snyggt.
    Om det är högt gräs kan du kanske gå och hålla upp klänningen lite, ha stövlar på dig.
    Är ni försiktiga tror jag inte ni får gräsfläckar! Vi fick inga och vi gjorde några konstigheter :) Det enda som hände var att kjolkanterna blev lite blöta, men det märktes inte sen. Som tu var ;)

• Emblas Mamma

Vi tyckte inte alls att det var "fake" att fotas före!
    Vi var superglada, förväntansfulla och överlyckliga!
    Fotona blev precis som vi tänkt oss och adrig kommer jag titta på dom och tycka det var fake,
    för det var det absolut inte!
    Har man sen vigsel så har man =)

Sen tycker jag det hade varit oförskämt att låta gästerna vänta i flera timmar på oss.
    Fotograferingen tog 1,5 timme och vår transport tog en timme.
    Hade vi snabbat oss i en bil på 5 minuter till festlokalen hade vi kunnat låta gästerna vänta en stund.
    Men annars. Nej tack!
    Då hade middagen inte startat förrän 8 eller ännu senare, och så ville inte vi ha det iallafall ;)

• Emblas Mamma

Och för att svara på TS så är det nog "smartast" att lägga upp det som passar en själv bäst.
    har man vigsel kl. 13 så hinner man kanske inte fotas innan,
    har man kl. 16-17 så kanske man inte hinner fotas efter.
    Det är ju upp till var och en egentligen!

Svar på tråden Fotas före eller efter vigseln?