Inlägg från: Kattpoet |Visa alla inlägg
  • Kattpoet

Mat på buffé - tips och råd?

Låter bra utom  scan köttbullarna  men det är för att jag verkligen inte gillar scans köttbullar, måste jag äta färdig gjorda så blir det  Dafgårds frysta.

Jag  rullade  4 kilo köttbullar till min fest, stekte dem i ugnen och  folk verkligen gillade dem, tog mig två timmar att rulla eftersom jag var ensam denna gången, normalt när vi är  2 eller 3 om rullandet går det snabbare.

För med alla  saker och ting du har skulle nämligen  kebab eller  kofta kryddade köttbullar funka bra och de smakar mumma och barnen gillar dem.

En potatisgratäng blir för mycket, men har du funderat på hummus? 

• Kattpoet

Fru augusti,  jag tål inte laktos så jag gör mina egna och du kan göra dem 3-4 veckor i förväg och frysa och sedan värma i ugnen.

Arabisk butiker har kebab och kofta krydda, ett enkelt sätt att få lite roligare smak  på köttbullarna.

Tips är att  500 gram köttfärs och sedan 1 msk kebab krydda och göra hamburgare och testa hur mycket som behövs för köttbullar. 

• Kattpoet

Du har ju tre röror  , jag skulle lägga till  Hommus eftersom jag vet att inte all  gillar  baba ghanouj och det är ju billigt med,  arab butiker har dem och det kostnar inte mycket. 

Svar på tråden Mat på buffé - tips och råd?