Galathea skrev 2012-01-11 04:36:24 följande:
Åh, vad peppad jag blev på att sy något.. Kanske får damma av symaskinen nån dag, bara jag hittar lite tyg :) Har du några tips på vad som är lite extra kul att göra under medeltidsveckan? Jag hann tyvärr aldrig gå på clematis, det är jag lite ledsen för. Vi brukar se till att hänga i vallgraven vid lokebron en del och lyssna på loke. Och Jauvet var ett självklart dagligt inslag för oss, det kommer bli ruggigt tomt utan dem :/ Känns tyvärr som att mycket av det bästa har försvunnit. Som jag har uppfattat det iaf.
Vi går alltid på något av tornerspelen. Det är så härlig stämning.
Och så får man ju inte missa TRiX eldshow
På senare år har vi gått på Kung Birgers Gästabud. Det skulle varit kul om man kunde dra ihop ett gäng och gått som "kung birger med sällskap" (man kan välja att få plats som Adel, borgare/bönder samt annat patrask. Eller om man är ett större sällskap, tror gränsen går vid 15 pers, så kan man gå som Kung Birger)
Gästabudet är uppe i ruinen där Frimis håller till. (Bistra Haren).
Clematis var ju det bästa med hela medeltidsveckan, så att det har gått i graven är synd och skam.
Men sånt som händer tyvärr...
Tror att 1700-tal hade lite tips också, hon har varit där lite mer än vad jag och maken har...
TheD skrev 2012-01-11 05:00:37 följande:
Go for it!!!!!!!! Hoppas på att kunna åka till Medeltidsveckan någon gång...Men vi jobbar sommar för att kunna åka bort höst/vinter/vår ;) men i år blir det nog ingen resa alls. Får se :D
Ja det är en upplevelse
Jag måste ju säga att Leksands Medeltidsmarknad är riktigt bra för att vara så liten också. Ni får gärna följa med oss dit nu sista helgen i Maj om ni vill. Du har ju kläder redan (om du inte vill låna linnekläder av mig) och maken din kan få låna av min älskling...