LindaochJohn skrev 2011-06-28 21:13:21 följande:
En lista på saker som behöver göras låter bra!

Jag är en list-person!
Vi har problem med att hitta en passande lokal, där jag bor är det svårt att hitta något fint för så många personer... Så vi har inte valt varken datum eller kyrka utan känner att vi får nog anpassa oss efter lokalvalet...
Våra föräldrar hjälper till med mat om vi inte tar catering, det är super snällt!
Förutom det har vi nog ingen i släkten som kan hjälpa till med ex hår eller blommor... Synd. Man sparar ju en hel del på det...
Däremot har jag en vän som är duktig på sånt åndå o hon har erbjudit sig att hjälpa till!

SÅ snällt!
Kul förresten att vi verkar vara i samma ålder allihopa! Jag är en 85:a.
Var bor ni?
Hehe, vad bra. Min första tanke var tex, införskaffning av gästbok (en sak man kanske inte tänkt på), eller cd skivor att ge till gästerna så att dom kan skicka sina bilder efter bröllopet, så man har bröllopet förevigat ur flera synvinklar osv.Vi ska nog fråga en bekant till min familj (som vi även tänkt bjuda på bröllopet) om hon kan tänkas göra maten (hon gör mat till diverse festligheter i vanliga fall).
Vi bor i Umeå, men kommer från övik, så bröllopet blir i Övik! Men något datum har vi inte ännu, men tänkte kanske sikta in oss på augusti nästa år...