Inlägg från: helena86 |Visa alla inlägg
  • helena86

Någon med en budget på ca 70-80 tusen?

LindaochJohn skrev 2011-07-03 12:30:51 följande:
    Vilka fina ringar ni har!
    Vi hämtade våra i fredags o de är SÅ fina! Hjärta

Igår var vi på konfirmation o i kyrkans församlingshem efteråt.
    O den var jättefin!
    Lokalen är ny med ett jättefint tak med bjälkar o ljusinsläpp, ett riktigt resturangkök, ljudanläggning o fin uteplats mm. Så nu har vi nog bestämt oss för att ta den Det är gratis at hyra den med om man gifter sig i den kyrkan o gratis är ju bra! Glad
    Enda kruxet är att jag hört at man inte får servera starksprit där?? Måste kolla upp det!

Ska ni ha favors till era gäster? isf -vad?
    Vad kul att ni har hittat en lokal =) Det är så skönt när man har det klart! Och gratis att hyra till och med, det är ju verkligen perfekt =)
    Vad är favors? :D
  • helena86
    LindaochJohn skrev 2011-07-04 12:23:56 följande:
    Favors är presenter till gästerna, ex en liten ask med godis eller liknande. Är väldigt populärt just nu men jag tvekar...
    Jaha :D hahah jag som inte fattar! Vi ska ha liknande dessa fast våra är silver och sen ska man sätta fast en vit ros =) www.tradera.com/10-st-rosa-organza-pasar-auktion_341086_127003275
  • helena86

Vi ska oxå göra egna inbjudningskort för att spara pengar och att det är lite roligt när man får göra själv då blire precis som man vill ha de =) Vi har hittat papper och kuvert från bokia som kostar 6/7 kr st och vi kommer skicka 30 kuvert :D Ett tips är att titta i olika bokaffärer där har de jätte fina papper och kuvert! Vi har dock beställt sigill som matchar våra servetter och banderoll som vi har beställt från calligraphen www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1014163&tagval=create_accessories_seals&menuIdx=2

Kul att fler gör egna inbjudningskort =) Kan lägga upp en bild på vår första skiss på inbjudningskorten =)

• helena86
    Millan1984 skrev 2011-07-06 14:44:25 följande:
    blir spännande att se...man borde ta sig dit nån dag och kolla...det är ju egentligen inte dags på lääänge, men jag vill gärna vara ute i god tid och veta vad tusan det är man har framför sig att syssla med :p
    Det bästa är att vara ute i god tid för då får man garanterat det man vill ha :D Vi bokade kyrka och festlokal förra året i juni och vi ska gifta oss 31/12 nu i år :D
    Har oxå svårt att få till det här med festhäftet :S Min moster gjorde hennes häften när hon gifte sig så hon får hjälpa mig :D
  • helena86

Är det någon mer som ska önska sig pengar i present? Vi bor nämligen i en två och har dåligt med förvaring och vi vill inte ha skålar eller andra prydnands saker som kommer stå i kartonger och aldrig bli använda. Så vi tänker önska oss en slant till bröllopsresan =)

• helena86

Så här kommer våra inbjudningskort att se ut på ett ungefär, vi kommer knyta ett silverband runt varje inbjudningskort =) Sen kommer vi flytta in där det står närman sk osa och våra nummer samt klädkoden in på själva kortet för nu syns det inte efter som det står i sidorna på kortet som är vikta =)

• helena86

Vi kommer ha korv med bröd som vickning för vi kommer äta kanske vid 19 sen är det ju nyårsafton när vi gifer oss så folk kanske stannar länge =) Så då tänkte vi att korv med bröd skulle vara det bästa alternativet för det tycker ju de flesta om också :D

• helena86
    LindaochJohn skrev 2011-07-07 12:08:14 följande:

Jag o min m2b träffades på lunarstorm, haha! Förvånad
    Han hade skrivit i 100 ord (om ni vet vad det är?) o jag svarade, sen började vi maila, prata på msn o tillsist träffades vi. Lite mer än 4 år sen nu...! Hjärta

Vi har pratat lite om vickning o sagt att vi ska ha pizzabullar isf, men än är inget bestämt.

Det här med presenter ja... Jag skulle vilja ge en sån här:

Tycker den är supersöt, men tror inte det går att få ihop ekonomiskt. Jag ser ingen point i att lägga massa pengar på det. Funderade på att ge bort hemmagjord saft oxå men det blir nog lika dyrt det med alla flaskor...

Vi har inte riktigt bestämt oss över det här med presenter... Vi kommer nog göra en lista på en del saker vi kulle vilja ha, bla olika träd till trädgården!
    Våra träd är jätte gamla o behövs bytas ut så vi tyckte det var en bra ide. Vad tror ni?
    Träd är väl en jätte bra sak att önska sig =) Vilken rolig idè!
  • helena86
    Millan1984 skrev 2011-07-07 15:53:30 följande:

helena86: hur har du/ni skrivit i inbjudningskorten??

Vi har skrivit på datorn :D
  • helena86
    Millan1984 skrev 2011-07-07 15:53:30 följande:

helena86: hur har du/ni skrivit i inbjudningskorten??

eller menar du vad det står? hehehe jag som är virrig!
Svar på tråden Någon med en budget på ca 70-80 tusen?