• stella10

Någon med en budget på ca 70-80 tusen?

Vi har precis börjat planera bröllop sommaren 12 :)

Vi tror vi kommer att ha en budget på mellan 70-80 tusen, och ca 80 gäster?

Någon som har som budget som oss, som vill snacka och hjälpas åt?

• Svar på tråden Någon med en budget på ca 70-80 tusen?
  • helena86
    LindaochJohn skrev 2011-07-03 12:30:51 följande:
    Vilka fina ringar ni har!
    Vi hämtade våra i fredags o de är SÅ fina! Hjärta

Igår var vi på konfirmation o i kyrkans församlingshem efteråt.
    O den var jättefin!
    Lokalen är ny med ett jättefint tak med bjälkar o ljusinsläpp, ett riktigt resturangkök, ljudanläggning o fin uteplats mm. Så nu har vi nog bestämt oss för att ta den Det är gratis at hyra den med om man gifter sig i den kyrkan o gratis är ju bra! Glad
    Enda kruxet är att jag hört at man inte får servera starksprit där?? Måste kolla upp det!

Ska ni ha favors till era gäster? isf -vad?
    Vad kul att ni har hittat en lokal =) Det är så skönt när man har det klart! Och gratis att hyra till och med, det är ju verkligen perfekt =)
    Vad är favors? :D
  • LindaochJohn

Favors är presenter till gästerna, ex en liten ask med godis eller liknande. Är väldigt populärt just nu men jag tvekar...

• helena86
    LindaochJohn skrev 2011-07-04 12:23:56 följande:
    Favors är presenter till gästerna, ex en liten ask med godis eller liknande. Är väldigt populärt just nu men jag tvekar...
    Jaha :D hahah jag som inte fattar! Vi ska ha liknande dessa fast våra är silver och sen ska man sätta fast en vit ros =) www.tradera.com/10-st-rosa-organza-pasar-auktion_341086_127003275
  • BloodyDisgusting

Vi kommer nog inte vara fler än 50 gäster. Våran budget lär väl ligga mellan 50-60 000 :)

• knyttan
    LindaochJohn skrev 2011-06-30 17:50:33 följande:

Vi bor i Nybro, utanför Kalmar.

Vi kommer ha massa färg: grönt, gult, rosa o orange!
    Dessutom ska vi ha tema skog o trädgård, så det kommer väl bli mest grönt.

Vi har inte funderat på tårta ännu... men vit choklasmousse låter ju underbart! Skrattande

Vi har redan köpt min vigselring, den är i vittguld med diamanter hela vägen runt, jätte fin!
    O våra "riktiga" förlovningsringar ska vi hämta imorgon! Hjärta

Jag är ganska pysslig o har även bett två vänner om hjälp så det ska nog gå att få ihop det mesta!

Om du har Calligraphens katalog finns massa tips där! Den kan man beställa gratis med några provkort oxå.

Är du och /eller mannen uppvuxna i Nybro också? Jag växte nämligen upp där. Och det är ju inte så stort menar jag... Är det Nybro kyrka ni ska gifta er i?
  • LindaochJohn

Oki! Vad ska ni ha i?

Vi har funderat på den här eftersom vi har tema trädgård o skog men frågan är om det blir för dyrt... Har inge jätte stor lust att lägga massa pengar på just det, det är ju en gåva av oss till dem att de blir inbjudna lixom...
    knyttan skrev 2011-07-04 17:16:27 följande:
    Är du och /eller mannen uppvuxna i Nybro också? Jag växte nämligen upp där. Och det är ju inte så stort menar jag... Är det Nybro kyrka ni ska gifta er i?
    Mannen är uppvuxen i Nybro, inte jag dock.
    Jag kommer från Johannishus, mellan Ronneby o Karlskrona i Blekinge. 

Nej, Nybro kyrka är nog inte aktuell, möjligen Madesjö eller Örsjö.. men vi har inte bestämt ännu. Vi vill hitta en bra lokal först, den som är till Madesjö kyrka är väldigt fin så just nu lutar det åt den faktiskt. Glad

• Millan1984
    helena86 skrev 2011-07-03 20:16:57 följande:
    Jätte fina ringar! =)

tack, tycker jag med .-D haha..

Hmmm...favours, vet faktiskt inte...är det dumt att inte ha något till gästerna? anses det konstigt om man inte har det, med tanke på att det blivit populärt?

BloodyDisgusting: hej, det lät som en bra budget, vad kommer bli den största posten av budgeten?

• marimekko86
    Millan1984 skrev 2011-06-30 17:32:20 följande:
    Surfar runt lite och inser, vad tusan skriver man på ett inbjudningskort??
    Såhär skrev vi i våra inbjudningskort Lagomt formellt, men inte alltför stel text enligt vår åsikt.!

• Millan1984
    marimekko86 skrev 2011-07-04 20:18:54 följande:
    Såhär skrev vi i våra inbjudningskort Lagomt formellt, men inte alltför stel text enligt vår åsikt.!

Åh tack så mycket, alltid kul att se hur folk grejjat med egna inbjudningskort. Funderar på att göra en sån där bröllopsblogg när det väl blir dags så att det mesta av informationen finns att läsa där.
Svar på tråden Någon med en budget på ca 70-80 tusen?