• Å och D

Bra axelbandslös BH

Letar efter en bra axelbandslös BH som inte ger sig iväg... Gärna en som ger lite volym :)

• Svar på tråden Bra axelbandslös BH
  • Chicita

Förresten så kan jag ju lägga till angående freebra och liknande att jag provade en sorts kuddar av samma sorts material att ha under axelbanden på en bh med smalare axelband än jag brukar ha.
    Och efter en hel dags användande så fick jag åka till akuten för jag hade skavt/frätt bort huden under dom kuddarna...
    Det blev så tätt att jag fick blåsor helt enkelt och då lossnade min hud där. Inte skönt och inte fräscht...

Men sen har alla inte lika känslig hud som mig heller... Så det behöver defenitivt inte hända alla Glad 

• Sandrina
    Sammet skrev 2011-06-28 22:14:19 följande:
    är det engelsk sajt? hur lång är leveranstiden??
    Jag tog den sajten bara för att visa modellen. Vet inget om leveranstid där ifrån. Men den finns på t.ex. Åhléns och säkert andra butiker också. Det bästa är nog att först gå och prova den i någon butik. Sen antingen köpa i butik eller leta reda på någon sida på internet när du vet vilken storlek du ska ha. 
  • Pachelbel
    U hjärta M skrev 2011-06-28 14:58:25 följande:
    Kan bara hålla med, har den själv och ska ha under min brudklänning och den sitter. Jag är storbystad och fixar inte sånna i vanliga fall men denna är klockren
    Hur är den i storleken? Funkar den även om man har fött och ammat en skock med ungar, mao när brösten behöver extra mycket stöd??  
  • HannaMae

Jag har stor byst och satsar på en korsett istället. Finns helt underbart bra korsetter på den här sidan 

www.corsets-uk.com

De puffar upp rejält och ingen risk att det hasar ner. Men se till att inte beställa en som är för lång, det gjorde jag först och det var inte bekvämt att sätta sig. Så sen beställde jag en som var vanlig längd på. Finns både med plastskenor och stålskenor.

• Dejli
    Pachelbel skrev 2011-06-29 12:48:22 följande:
    Hur är den i storleken? Funkar den även om man har fött och ammat en skock med ungar, mao när brösten behöver extra mycket stöd??  
    Jag tyckte den var normal i storleken (fast jag har 70E på min), och den är ganska styv, så den håller nog upp de värsta av taxöron om så krävs skulle jag gissa :P Borde gå bra att fylla den med någon sorts gelekudde eller så om man vill ha extra push.. dock tycker jag den skär in lite i armhålan, men det märks inte om man har en axelbandslös klänning tycker jag. Sitter som berget gör den också!
  • missyJ

har även jag köpt en wounderbra, Kanonnöjd! Dock är ja en liten mini a-kupa men den gjorde sitt iaf och fixade lite tuttar åt en iaf :)

• U hjärta M
    Pachelbel skrev 2011-06-29 12:48:22 följande:

Har en skock med 3 ungar som är ammade så nog hänger det och slänger här och jag har gått i den hela dan idag med ett smocklinne utan axelband, den är 100%ig. Har 85D i vanliga fall och så även i denna. Väl värd varenda krona enligt mig.

• Pachelbel
    U hjärta M skrev 2011-06-29 20:32:54 följande:

Har en skock med 3 ungar som är ammade så nog hänger det och slänger här och jag har gått i den hela dan idag med ett smocklinne utan axelband, den är 100%ig. Har 85D i vanliga fall och så även i denna. Väl värd varenda krona enligt mig.

Jag har beställt en från ebay nu! Jag har ammat dubbelt så många som du, förresten, så gissa om mina har glömt vart de "ska titta åt för håll"... :-P 
    Dejli skrev 2011-06-29 14:37:47 följande:
    Jag tyckte den var normal i storleken (fast jag har 70E på min), och den är ganska styv, så den håller nog upp de värsta av taxöron om så krävs skulle jag gissa :P Borde gå bra att fylla den med någon sorts gelekudde eller så om man vill ha extra push.. dock tycker jag den skär in lite i armhålan, men det märks inte om man har en axelbandslös klänning tycker jag. Sitter som berget gör den också!
    Toppen, tack för era inlägg! Det blev en 85C, för det har jag för det mesta. Hinner ju skaffa en 85D, om jag skulle känna att den första är lite väl liten. En extra bh är ju aldrig fel.
  • MiaAnd

Jag ska ha en Freebra under min klänning. Tjejen i butiken rekommenderade den varmt. Hon var själv flitig användare av den. Hon berättade att man kan placera den så att den antingen pushar från sidan eller pushar underifrån, beroende på vilken effekt man vill ha. Man sätter den som man man vill ha den innan man knäpper ihop den. 

• emeklund
    Pachelbel skrev 2011-07-01 19:44:28 följande:
    Jag har beställt en från ebay nu! Jag har ammat dubbelt så många som du, förresten, så gissa om mina har glömt vart de "ska titta åt för håll"... :-P 
    Dejli skrev 2011-06-29 14:37:47 följande:
    Toppen, tack för era inlägg! Det blev en 85C, för det har jag för det mesta. Hinner ju skaffa en 85D, om jag skulle känna att den första är lite väl liten. En extra bh är ju aldrig fel.
    Om jag var du och bh skulle vara för liten skulle jag byta till en 80D istället för 85D. Har någonstans hört/läst att man kan byta diagonalt ner åt vänster i tabellen, och att kvinnor ofta har för stårt under byst, (75, 80 osv.) och för små kupor. Gjorde en tabell med några mått i word och klistrade in för att försöka visa. Jag har nämligen alltid trott att jag har haft först 80b, sen 80c. Efter hört detta om diagonalt byte tittade jag vad som skulle passa istället, och för mig blir det då 75D. Testade en bh med detta mått och blev supernöjd. Så nu är det 75D som gäller! :)

70a

75a

80a

85a

70b

75b

80b

85b

70c

75c

80c

85c

70d

75d

80d

85d

70e

75e

80e

85e

70f

75f

85f

85f

Tänk på att när du testar en bh, ska bandet i bak vara i samma höjd som bysten i fram. Du ska inte spänna på det innersta spännet utan på det yttersta, anledningen till att det är fler är att man ska kunna spänna hårdare allteftersom bh töjs av användningen.
    ingen bh expert men försökt läsa mig till då jag ofta fick dubbelbröst, och det e inte charmigt, tittade även på trinny och susanna när de hade en bh genomgång och den var lärorik! :) lycka till
  • emeklund

Oj, i förra inlägget blev det faktiskt en tabell, men inte här i forumet.. :p
    Måtten ska iaf stå 70a och neråt i en kolumn och sen 75a och neråt i nästa.. osv.

Svar på tråden Bra axelbandslös BH