Beställde tårtan igår men är jättetveksam idag!! Behöver hjälp
Jag känner mig hur velig som helst när det kommer till bröllopstårtan. Vi har varit helt inne på en klassisk bröllopstårta i stil med denna fast med röda rosor:
Vi hade bestämt att det skulle vara någon slags chokladtårta, gärna med vit choklad som överdrag (alltså inte sockerpasta eller va det heter).
MEN igår när vi var på smakproning av olika fyllningar så blev allt helt upp och ner. Det hela slutade med något vi inte alls tänkt oss, men det lät väldigt bra när vi var där. Det vi bestämde där var att tårtan skulle se ut ungefär så här:
Garnering på dom små skulle vara chokladhjärta & hallon. Smakerna skulle vara ricotta/lime och hallon mousse (Väldigt goda båda två). Det skulle vara browniebotten och i mitten av tårtan/bakelsen skulle det vara ett lager med mandelmarängbotten. Dom kommer inte vara rosa utan vita.
Igår kväll blev jag jättetveksam till vårt val! Blir detta för annorlunda?? Tycker nog egentligen att de vanliga tårtorna är finare men det här är ju väldigt praktiskt, då har alla sin bit och man slipper och tänka på det.. Men låter det gott? Och är et fint?
För helst ville jag ju egentligen ha en "chokladtårta".. tror jag.. åhh blir skogstokig här!! =)
Är det någon som vet vad man kan ha i en chokladtårta? Vad som passar bra ihop?
Snälla, säg vad ni tycker och ge mig gärna förslag på goda chokladtårtor!! =)