Inlägg från: plin |Visa alla inlägg
  • plin

Sytråden

Picnick i det gröna skrev 2011-06-30 22:11:08 följande:
    Min absoluta favoritmodell på klänningar är den här:

Vintage Clothing, Costume Jewelry, Fashion Accessories <a href=VINTAGEOUS.COM" />
    Jag har nu blivit lite sygalen och tänkte att jag skulle ge mig på att sy en liknande, fast i bomullstyg.
    Passande nog hittade jag denna tråden nu! Jag har tidigare googlat efter tips och så, men inte hittat nåt som jag förstår mig på riktigt. Andra har skrivit att det är en lätt modell att sy, men jag känner mig som en riktigt noob!

Vet någon nåt bra mönster man kan ladda ner?
    Jag har tidigare sytt en cirkelkjol, och tänkte mig det på denna. Men livet är jag mer osäker på. 
    Någon som har några tips?

Bild från:www.vintageous.com 
    Den ser nästan ut som den min mamma har sytt till mig. Hon gjorde mönstret själv, den är V-ringad i ryggen. Nu håller jag på att sy en tyllunderkjol till den. har ni tips? jag har börjat, men får nog tänka om lite...
  • plin
    Chicita skrev 2011-07-04 08:14:27 följande:
    plin skrev 2011-07-03 20:05:13 följande:
    Den ser nästan ut som den min mamma har sytt till mig. Hon gjorde mönstret själv, den är V-ringad i ryggen. Nu håller jag på att sy en tyllunderkjol till den. har ni tips? jag har börjat, men får nog tänka om lite...
    Hur menar du med tips på underkjolen? Har du mönster redan? Eller söker du ett? Eller har du bara kört fast?
    Nej, inget mönster. Jag har bara sytt ihop som tårtbitar liksom. så att det blir mycket vidd nertill, men upptill är det bara precis att den går runt rumpan.  jag har inte sytt i resår än, men jag tror att jag måste sy så att den blir lite större upptill också för att få den att stå ut mer med hjälp av resåren...
Svar på tråden Sytråden