Sytråden
Tanken med denna tråd (yes, fun intended ) är att sykunniga och de som behöver sömnadshjälp kan samlas här för att ge och få råd och tips och visa upp vad ni har sytt.
Hoppas vi kan knyta ihop lite lösa trådar och knyta lite kontakter
Tanken med denna tråd (yes, fun intended ) är att sykunniga och de som behöver sömnadshjälp kan samlas här för att ge och få råd och tips och visa upp vad ni har sytt.
Hoppas vi kan knyta ihop lite lösa trådar och knyta lite kontakter
Vad kul! Jag håller på att sy min brudklänning och min väns tärnklänning! Sen ska jag förhoppningsvis hinna med sonens kläder också!
Vad skoj A loves A
Jag sydde min tärnklänning + min kompis brudklänning när hon gifte sig för några år sedan.
Nu håller jag på att sy själv inför mitt bröllop.
Vi kör medeltidstema så jag har sytt sambons kläder, min pappas sambos klänning, brorsans munkklädsel.
Kläder till en vän, hennes man och deras två barn
Kläder till serveringspersonalen (hade redan till några, men fick sy upp lite mer),
Nu har jag kvar min klänning, klänningarna till näbbarna och lite småpyssel + en klänning till mamma också om hon fortfarande lever då (känns otäckt att ens tänka tanken men man måste ju vara realist )
Vad är det för modell på din klänning? *nyfiken*
Oj vad mycket du ska sy!
Jag sydde också en väns brudklänning och tärnklänning, så nu kände jag att jag vågade sy min egna! Annars syr jag mest barnkläder.
Jag har utgått från det här mönstret
http://www.svenskamonster.nu/shop/product_info.php?cPath=21_22&products_id=254
men med en del ändringar (kan aldrig hålla mig helt till ett mönster ), kort ärm utan rynk, lägre urringning, inga insnitt på kjoldelen. Under bysten har jag sytt dit ett spetsband och nertill ska klänningen vara ca 10 cm kortare än den svarta tyllunderkjolen!
Min absoluta favoritmodell på klänningar är den här:
Jag har nu blivit lite sygalen och tänkte att jag skulle ge mig på att sy en liknande, fast i bomullstyg.
Passande nog hittade jag denna tråden nu! Jag har tidigare googlat efter tips och så, men inte hittat nåt som jag förstår mig på riktigt. Andra har skrivit att det är en lätt modell att sy, men jag känner mig som en riktigt noob!
Vet någon nåt bra mönster man kan ladda ner?
Jag har tidigare sytt en cirkelkjol, och tänkte mig det på denna. Men livet är jag mer osäker på.
Någon som har några tips?
Bild från:http://www.vintageous.com
HAHAHA, Nu fattade jag det där med "TRÅD"
Hejsan!
Ska sy en bolero med korta ärmar men hittar inget bra mönster någon som har några tips på var jag kan leta?
har gått igenom alla mina mönster böcker samt mammas och mormors, utan resultat.