Sytråden
Tanken med denna tråd (yes, fun intended ) är att sykunniga och de som behöver sömnadshjälp kan samlas här för att ge och få råd och tips och visa upp vad ni har sytt.
Hoppas vi kan knyta ihop lite lösa trådar och knyta lite kontakter
Tanken med denna tråd (yes, fun intended ) är att sykunniga och de som behöver sömnadshjälp kan samlas här för att ge och få råd och tips och visa upp vad ni har sytt.
Hoppas vi kan knyta ihop lite lösa trådar och knyta lite kontakter
Vilken bra start ClaraH
Men ja jag håller med dig. Jag är mer perfektionist när jag syr själv än när jag handlar kläder.
Men samtidigt tycker jag att om det är hemsytt så ska man kunna se det också, det ligger ju ändå en hel del blod, svett, tårar och kärlek i det man sytt, och det borde ju få synas...
Nu har jag tagit mig i kragen och fållat upp svärmors klänning.
Jag har dragit länge på det eftersom jag skulle vara tvungen att sy fållen för hand om jag skulle ha en osynlig fåll och jag har inte riktigt haft tid till det.
Men så minndes jag att hon hade gillat ett grönt dekorband som jag hade hemma, men som jag inte riktigt tyckte passade färgmässigt till hennes klänning. Så jag smackade dit det längst ner, så vips blev den lite mer medeltida också *S*
Har även sytt hennes hätta i sammet och siden med pärlbroderier samt ett Y-bälte där jag använde grön sammet (samma som hättan) och det gröna dekorbandet jag använde till klänningen. Så nu är hennes kläder helt klara...
Åååh vad skönt det känns...
Nu ska jag försöka fålla upp min klänning och sätta på dekorbandet längst ner. Sen alla småsaker som ska göras på dom andra kläderna som är kvar... Och sen - beroende på hur mycket tid jag har så ska jag sy på pärlor på min klänning eventuellt...
Den är fin som den är även utan pärlor. Men jag vill gärna få dit dom så jag kan "känna mig lite rikare" så att säga *S*
Nu är jag klar med klänningen. Här är den http://carinpeter.blogspot.com/2011/08/5-dagar-kvar.html
Jag är nöjd och känner mig fin i den.
kan nån tipsa om bra tygaffär i sthlm? Med fina tyger till brudklänning, framförallt spets..!?