Sytråden
Tanken med denna tråd (yes, fun intended ) är att sykunniga och de som behöver sömnadshjälp kan samlas här för att ge och få råd och tips och visa upp vad ni har sytt.
Hoppas vi kan knyta ihop lite lösa trådar och knyta lite kontakter
Tanken med denna tråd (yes, fun intended ) är att sykunniga och de som behöver sömnadshjälp kan samlas här för att ge och få råd och tips och visa upp vad ni har sytt.
Hoppas vi kan knyta ihop lite lösa trådar och knyta lite kontakter
Hej! Det här är ingen sömnadsfråga, men tänkte att någon kanske ändå vet :) Jag har en jacka (yttertyget är i nylon och innerfodret i polyester) som jag vill färga, och har efter lite googlande förstått att det går att färga nylon med Nitor Allfärg. Polyester verkar det dock vara värre med, och min fråga är då; Vad händer med polyestern om jag färgar jackan? Tar den inte åt sig någon färg alls och kommer därför sedan att "fälla" färg på tröjan man har på sig, eller blir polyestern förstörd?
Hej! Vad kul med en sömnadstråd! Har sen bröllopsplaneringen blev verklig funderat på om jag ska sy tärnornas klänningar. Inte för att det kommer bli billigare utan mer för att jag kan. Har knappt sytt sen man gick klart sömnadslinjen på gymnasiet och vad är det nu, 6-7 år sedan? Enda problemet jag har är att mina tärnor är så olika kroposmässit! Den ena är typ 1.50 och smal och den andra är 1.80 och kraftig. Vill ju att dem ska känna sig som vackrast också. Någon som har tips på bra modeller? Jag kommer själv göra mönstret så hit ME!
Vad kul med en sytråd. Jag ska sy min brudklänning till vårt bröllop i juni och har precis ritat klart mönstret. Så nu är det dags att provsy och se vad som måste fixas.
Mitt liv kommer att se ut ungefär såhär, men med v-ringad rygg:
http://dollycouture.com/collection/pink-label/the-moon-river-short-dress.html
Och kjolen ungefär såhär:
http://dollycouture.com/collection/pink-label/cambridge-short-wedding-dress.html
Har velat lite fram och tillbaka om jag ska ha veckad eller rynkad kjol mot livet, men bestämt mig för att testa veckad på provklänningen.
Kul Mathildatiger
Jag sydde min också och det bästa är ju att man kan få den precis som man vill
Det sämsta är att man kan inte bli arg på någon annan än sig själv om man syr fel
Chicita, hade dem fått välja så hade dena ena gott i goth, och den andre i jeans. Jag är väl trisst i det men vill ha det så enhetligt som möjligt...vill få ihop det på ett så bra sätt som möjligt...har ingen inspiration just nu och jag vet att min ena tärna ska försöka droppa i vikt så får ju ta det så nära inpå som möjligt.
chicita, det var ju en kanon idé. Vi har ju färgtema i lila och silver, men det går ju alltid att få in...min klänning kommer att gå i 30-tal med spetsen så spets är ju aldrig fel