• Chicita

Sytråden

Tanken med denna tråd (yes, fun intended Tungan ute) är att sykunniga och de som behöver sömnadshjälp kan samlas här för att ge och få råd och tips och visa upp vad ni har sytt.

Hoppas vi kan knyta ihop lite lösa trådar och knyta lite kontakter Glad 

• Svar på tråden Sytråden
  • söt nöt

Någon som vet vart man kan hitta ett spänne? typ dräktspänne. min mamma ska hälpa mig att sticka en sjal men jag är inte riktigt vän med rosetten och vill ha ett metallspänne. silver eller guld. Vilket tror ni blir finast? Den ska vara vit (vanlig vit, inte ivory eller andra nyanser)

• Chicita
    söt nöt skrev 2012-09-06 17:17:53 följande:
    Någon som vet vart man kan hitta ett spänne? typ dräktspänne. min mamma ska hälpa mig att sticka en sjal men jag är inte riktigt vän med rosetten och vill ha ett metallspänne. silver eller guld. Vilket tror ni blir finast? Den ska vara vit (vanlig vit, inte ivory eller andra nyanser)
    Dom har sådana i vanliga tygaffärer (kanske inte i alla men i många)
    Guld eller silver? Tja matcha med övriga smycken kanske? Glad 

Vill du handla på nätet så...
    http://www.vasenhantverk.se/index.asp?page_id=13

http://www.svartakatten.com/sortiment/knapparspaennen.htm

• söt nöt

tack chicita! jag bara funderade på om det skulle se bra ut med guld spänne. Har en guldring men inget halsband ännu. Fast det lutar är antingen pärlor eller guld. svårt.. :p

• Chicita

Metallfärger är neutrala, du kan mixa dom med vad som helst egentligen Glad
    Även med varandra...

• söt nöt

tusen tack för hjälpen!
    Ska nog ta mig en tur till svarta katten. Dom hade många fina spännen. :) och se om tygaffären här har några. Vi får helt enkelt se vad det blir :) 

• sannasofia

Här kommer som för länge sedan utlovat bilder på den bolero jag sydde om och kravatt och näsduk som jag sydde till min man.

Bilderna kommer från vår superduktigs fotograf Leanderfotograf.

• söt nöt

ja just det ja. Dom finns ju med. Tack för hjälpen! :)

• Chicita
    sannasofia skrev 2012-09-07 16:03:56 följande:
    Här kommer som för länge sedan utlovat bilder på den bolero jag sydde om och kravatt och näsduk som jag sydde till min man.
    Vad  bra det blev Glad
  • sannasofia
    Chicita skrev 2012-09-07 16:20:46 följande:
    Vad  bra det blev Glad
    Tack Solig
Svar på tråden Sytråden