Sytråden
Tanken med denna tråd (yes, fun intended ) är att sykunniga och de som behöver sömnadshjälp kan samlas här för att ge och få råd och tips och visa upp vad ni har sytt.
Hoppas vi kan knyta ihop lite lösa trådar och knyta lite kontakter
Tanken med denna tråd (yes, fun intended ) är att sykunniga och de som behöver sömnadshjälp kan samlas här för att ge och få råd och tips och visa upp vad ni har sytt.
Hoppas vi kan knyta ihop lite lösa trådar och knyta lite kontakter
Någon som vet vart man kan hitta ett spänne? typ dräktspänne. min mamma ska hälpa mig att sticka en sjal men jag är inte riktigt vän med rosetten och vill ha ett metallspänne. silver eller guld. Vilket tror ni blir finast? Den ska vara vit (vanlig vit, inte ivory eller andra nyanser)
tack chicita! jag bara funderade på om det skulle se bra ut med guld spänne. Har en guldring men inget halsband ännu. Fast det lutar är antingen pärlor eller guld. svårt.. :p
Metallfärger är neutrala, du kan mixa dom med vad som helst egentligen
Även med varandra...
tusen tack för hjälpen!
Ska nog ta mig en tur till svarta katten. Dom hade många fina spännen. :) och se om tygaffären här har några. Vi får helt enkelt se vad det blir :)
Det finns en tygaffär i Sundbyberg också som säljer mycket till Lajvare. Så dom har säkert också en hel del dräktspännen
http://www.textilcentrum.se/
Här kommer som för länge sedan utlovat bilder på den bolero jag sydde om och kravatt och näsduk som jag sydde till min man.
Bilderna kommer från vår superduktigs fotograf Leanderfotograf.
ja just det ja. Dom finns ju med. Tack för hjälpen! :)