Sytråden
Tanken med denna tråd (yes, fun intended ) är att sykunniga och de som behöver sömnadshjälp kan samlas här för att ge och få råd och tips och visa upp vad ni har sytt.
Hoppas vi kan knyta ihop lite lösa trådar och knyta lite kontakter
Tanken med denna tråd (yes, fun intended ) är att sykunniga och de som behöver sömnadshjälp kan samlas här för att ge och få råd och tips och visa upp vad ni har sytt.
Hoppas vi kan knyta ihop lite lösa trådar och knyta lite kontakter
Tack för dina svar Chicita :) Du märker att jag är desperat som skriver i flera trådar ;) Ska absolut kolla ebay ikväll när barnen somnat!
Och tack för ordet bobbin lace...har som inte vetat vad jag ska söka på där!
Jag menar alltså att jag söker en bred spets i ett stycke...ska vara ca 30 cm bred. Smala spetsar hittar jag gått om men inte bredare :(
Det är nog svårt att hitta en 30 cm bred.
Men det ser ut att vara antingen broderad spets eller knypplad. Troligtvis det senare, så då har du mer ord att googla eller använda på ebay, etsy, tradera mm
(knypplad spets = bobbin lace)
Har faktiskt hittat ännu bredare både på en svensk och en finsk sida...men var inte riktigt mönstret jag vill ha :/ Blir att hänga på ebay en del antar jag..suck :)
Jag fick hem mitt bälte igår. Pärlorna sitter på ett sidenband som är tänkt att knytas bak. Är det någon som har någon idé på hur man kan göra en "snyggare" fästning? Jag vill inte ha en rosett i ryggen. Kan man sätta kardborreband eller finns det finare grejer?
Vi har inte Glitter här :( Men sjukt bra idé annars!