• Chicita

Sytråden

Tanken med denna tråd (yes, fun intended Tungan ute) är att sykunniga och de som behöver sömnadshjälp kan samlas här för att ge och få råd och tips och visa upp vad ni har sytt.

Hoppas vi kan knyta ihop lite lösa trådar och knyta lite kontakter Glad 

• Svar på tråden Sytråden
  • Heobea

ewohooooo, trägen vinner, den ville ladda upp-
  • Chicita

Har du provat att justera axelsömmarna? 
    Dom kan vara för branta eller för plana för dina axlar och då får man veck där Obestämd 

• Heobea
    Chicita skrev 2012-08-15 18:04:40 följande:
    Har du provat att justera axelsömmarna? 
    Dom kan vara för branta eller för plana för dina axlar och då får man veck där Obestämd 
    Hm nej, tack för tipset, jag är ganska snedaxlad så varför inte.....
  • Chicita

Kolla det först och se om det blir bättre, annars kan det vara sidosömmen, eller hur ärmen är isatt i ärmhålet (jag brukar råka byta plats på ärmarna ibland och då kan det bli riktigt konstigt Oskyldig)

• Krystal

Det har varit en produktiv helg ur klänningskapar synvinkel... Klänning nr 1 (festklänningen) är klar. Det blev inte som jag hade sett framför mig i våras (då hade jag inte räknat med både chiffong och tyll), men jag är SÅ nöjd med resultatet. Bild kommer när jag har fått tag i skorna (jag hoppas ska passa) Klänning 2 (tänkta brudklänningen) har äntligen fått blå sida nr 2. Jobbade lite mer med denna sidan än den första. Men det är inte riktigt klart än. Måste finjusteras lite och sys för hand (för högst upp är det för tajt för att sy på maskin) Sen så har jag till 75% färdigställt en underkjol. Sydde helt enkelt på tyll på en vanlig (några storlekar för stor) vit underkjol. Men blev inte klar då tyllen tog slut...

• Krystal

Här har vi klänning 1, som jag först hade tänkt att ha som brudklänning, men nu ska den bli bröllopsfest-klänning istället. Jag har lagt till ärmar i spets, sytt fast tyll i underkjolen för lite lyft och satt till ett blått chiffongband runt bysten, runt och som hänger ner över rumpan... (och jag har på mig mina nya skor jag ska ha på bröllopet....och festen) Jag hade först sytt fast en del av slöjan runt nederkanten på den...men tycket det blev för mycket...så den klipptes bort igen...
Svar på tråden Sytråden