Sytråden
Tanken med denna tråd (yes, fun intended ) är att sykunniga och de som behöver sömnadshjälp kan samlas här för att ge och få råd och tips och visa upp vad ni har sytt.
Hoppas vi kan knyta ihop lite lösa trådar och knyta lite kontakter
Tanken med denna tråd (yes, fun intended ) är att sykunniga och de som behöver sömnadshjälp kan samlas här för att ge och få råd och tips och visa upp vad ni har sytt.
Hoppas vi kan knyta ihop lite lösa trådar och knyta lite kontakter
Du kan ju alltid prova att tvätta den och se hur mycket av färgen som släpper ifall du skulle vilja göra om det
Te-fläckar brukar vara svåra att få bort utan blekmedel (vilket ju är bra när man försöker färga). Men om du har tur så tar det bara bort det dassiga och ger tillbaka lite lyster
Jag hoppar in här och hoppas nån kan hjälpa mig lite med min klänning. Jag skulle behöva fixa nån upphängningsnordning till släpet. (förlåt om frågan redan tagits upp men kände att det var lite många sidor att plöja igenom)
Så här ser klänningen ut bakifrån:
Jag lånar också lite av tråden och hoppas på hjälp från er kunniga Jag har hittat den perfekta klänningen på etsy, men säljaren svarar inte på min förfrågan.. Undrar nu om ni tror att den här klänningen är jätteavancerad eller något en lagom sykunnig person kan få till? www.etsy.com/listing/103135246/jojo-balance Tusen tack på förhand!
Jag brukar tipsa om det där med snören (eller rättare sagt band, bomullsband brukar vara bäst för det glider inte lika lätt när man knyter)
Om du syr fast två band på insidan av klänningen.
Ett under varje skinka så att säga (alltså i den höjden) och sen fäster du två till band längre ner, inte ända ner mot golvet tror jag, men en bra bit ner, också på insidan av klänningen.
När du sen knyter ihop det övre bandet med det nedre så kommer klänningen att lyftas upp.
Här har du en tjej som pratar lite om olika alternativ för att fästa upp släpet
">
Tack Daniiel och Chicita! Klänningen har en liten ögla nästan längst ut på släpet som jag antar är meningen att man ska kunna hålla i men jag är orolig att underkjolen då kommer synas. Tack så mycket för länkarna. De var väldigt informativa. Ska gå igenom dem lite nogrannare imorgon när jag kan ha ljud på på datorn. Vilket alternativ på upphängning tror ni är lättast att inte misslyckas med? Jag är tyvärr inte så händig men skulle gärna göra det själv ändå...