Sytråden
Tanken med denna tråd (yes, fun intended ) är att sykunniga och de som behöver sömnadshjälp kan samlas här för att ge och få råd och tips och visa upp vad ni har sytt.
Hoppas vi kan knyta ihop lite lösa trådar och knyta lite kontakter
Tanken med denna tråd (yes, fun intended ) är att sykunniga och de som behöver sömnadshjälp kan samlas här för att ge och få råd och tips och visa upp vad ni har sytt.
Hoppas vi kan knyta ihop lite lösa trådar och knyta lite kontakter
Här är brudnäbbsklänningen jag gjorde. I silke och tyll och spets. Mer info på bloggen. Kjolen är jätte lätt o göra och kan även kombineras med ett enkelt linne eller fin topp.
Söt klänning
krystal: vilket pilljobb med pärlorna!
pulmonate: supersöt liten klänning!
Nu anar jag ljuset i tunneln (om det nu inte är tåget...) och börjar tro att jag faktiskt kommer att ha en klänning att gifta mig i om 2 veckor...! Allt som kan gå fel har gått fel, men det är som det brukar så inget uppseendeväckande i sig, bara jobbigt.
Men nu är blixtlåset äntligen på plats, jag har ändrat och ändrat både det ena och det andra, justerat passformen miljoner gånger (nu kan jag andas med den på, åtminstone hjälpligt...) och fodret är fastnålat. Det ska nästas fast, axelbanden ska fästas i ryggen, lite tyll ska rynkas o sys fast halvvägs ner på underkjolen och så ska alla 4 kjollager fållas. Låter mkt när jag skriver ner det så här, men känns helt OK efter allt strul som varit.
Ska jobba i morgon och sedan gå på jobbmöte på måndag morgon men sedan är det semester och jag har en vecka att sy klart allt. Känns som att det kommer att gå.
Har en axelbandslös bh hemma på öppet köp men kommer att lämna tillbaka den. Behövs ingen tror jag, klänningen håller det på plats av sig själv.
Vingilot: Satt en dag fem timmar i sträck och sydde fast både spetskant och pärlor. Ändå blev jag inte klar. Sen har jag nog tillbringat ytterligare tre timmar med pärlorna. Är ändå inte klar med alla. Eftersom jag ska göra om ryggen lite så tänker jag inte sitta och sy fast pärlor i timmar som jag ändå kommer att ta bort. Så bara pärlor på framsidan av överdelen och på ärmarna är fastsatta nu...
Låter som att det faller på plats för alla
Den blev fantastisk
Förstår att du e nöjd
Tror den hade blivit snygg med spets också men tyllen var oxå riktigt snygg
Sjalen var förresten pricken över i
Sitter och pular lite med slöjan. Har tänkt sy dit sidenband i kanten. Någon som har förslag/ kan förklara hur jag ska göra detta utan att männen med vita rockar ska komma och hämta mig? ;)