Sytråden
Tanken med denna tråd (yes, fun intended ) är att sykunniga och de som behöver sömnadshjälp kan samlas här för att ge och få råd och tips och visa upp vad ni har sytt.
Hoppas vi kan knyta ihop lite lösa trådar och knyta lite kontakter
Tanken med denna tråd (yes, fun intended ) är att sykunniga och de som behöver sömnadshjälp kan samlas här för att ge och få råd och tips och visa upp vad ni har sytt.
Hoppas vi kan knyta ihop lite lösa trådar och knyta lite kontakter
..och det är en likadan kil på andra sidan också...ifall någon undrade
Ja nä det ska inte hänga slätt som det blev på den bilden, (försöket bara få med den tydligt på bild ) utan det ska bli lite rynk sen när det riktiga tyget sitter där...tänkte gör små veck upptill efter hur rynket på magen är så det veckar sig ner...och det var väl typ så du menade eller?
Jag tänkte att rynket bör följa samma linje som det gör på magen. Alltså horisontella linjer Gärna så man kan följa linjen hela vägen runt
ja...jag får se hur jag löser det...
Idag har jag varit produktiv. "Fest-klänningen" (alltså min tidigare tänkta brudklänning, som nu istället ska användas på festen ett par veckor efter vigseln) har fått fast ena ärmen och fästena där den andra ska sitta, så det blir klart imorgon.. Det tog mig bara "Jönssonligan och Dynamit-Harry" och första "Sex and the city"-filmen att sy detta. JO, jag sydde ju också på huvudbonaden jag ska ta till festklänningen. En vit blomma samt en del av spetsen ifrån min slöja. Nu har även den några pärlor på likande sätt som jag har sytt på brudklänningen. Bilder kommer....
Hej!
Min klänning är för lång och nu undrar jag hur man ska sy upp den så det blir snyggast. Det är ju även släp på den. Räcker det att sy upp i fram eller ska man ta runt hela?