Sytråden
Tanken med denna tråd (yes, fun intended ) är att sykunniga och de som behöver sömnadshjälp kan samlas här för att ge och få råd och tips och visa upp vad ni har sytt.
Hoppas vi kan knyta ihop lite lösa trådar och knyta lite kontakter
Tanken med denna tråd (yes, fun intended ) är att sykunniga och de som behöver sömnadshjälp kan samlas här för att ge och få råd och tips och visa upp vad ni har sytt.
Hoppas vi kan knyta ihop lite lösa trådar och knyta lite kontakter
Den klänningen behöver du bara fålla upp fram om du inte vill fålla upp hela vägen runt.
Om jag var som du så skulle jag bara fålla upp den bit som är mitt fram och inte rört resten eftersom det ser ut som om det är en kjol under (bara fusk antar jag) och sen en "överklänning".
Jag la precis upp bilderna i min tråd om medeltidsveckan. Men jag lägger upp dom här med :)
Riktigt nöjd.
Det vita tyget högst upp är bara för att man ska se vart den bruna underkläningens ringning slutar. Den smälte ihop med provdockan innan
Det blir nog kanske lite bättre när jag pressat ner sömmarna ordentligt. Nu hängde jag bara upp dom på dockan för att se hur dom såg ut tillsammans.
Men jag är riktigt nöjd
Nu har jag vridit och vänt, funderat och svurit, sökt hjälp på internet och nu ger jag upp och frågar er här inne. Trots att detta inte alls är bröllopsrelaterat..
Det är nämligen så att jag håller på att sy stolsdynor lammskinn och kan för mitt liv inte komma på hur man ska vika för att få snygga hörn. Det är alltså stolar med ryggstöd och dynorna ska passa in mellan pinnarna på ryggstödet.. åh så svårt att förklara..
Så här är formen på dynorna. typ.. det är iaf hörnen jag är intresserad av..
Otroligt snyggt Chicita!