Sytråden
Tanken med denna tråd (yes, fun intended ) är att sykunniga och de som behöver sömnadshjälp kan samlas här för att ge och få råd och tips och visa upp vad ni har sytt.
Hoppas vi kan knyta ihop lite lösa trådar och knyta lite kontakter
Tanken med denna tråd (yes, fun intended ) är att sykunniga och de som behöver sömnadshjälp kan samlas här för att ge och få råd och tips och visa upp vad ni har sytt.
Hoppas vi kan knyta ihop lite lösa trådar och knyta lite kontakter
Nu när det är så kallt så måste jag försöka sy den där fleeceoverallen till hunden som jag tänkt på så länge.
Han har två overaller, en i fleece men som har tighta resårmuddar längst ner och han är så rädd om tassarna så det är alltid problem att få på honom den. Hans "tummar" fastnar i och det gör säkert ont. Men när vi går ut så får han inte lika lätt köldkramp.
Den andra overallen är i något vattentätt material. Insidan ser ut att ha något tunnt fleece-liknande lager men yttermaterialet är sånt som blir stelt i kyla och som också kan kyla lite självt också.
Där har jag helt enkelt klippt av muddarna för benen var så långa att dom släpade i marken så det är ju mycket lättare att ta på den overallen, även om den ju då inte ger den tänkta effekten.
Är det någon som har ett mönster på hundoverall?
Jag har letat överallt men hittar inget. Eller jo jag hittade ett. Men det var helt värdelöst
Hittade detta
www.barlowscientific.com/technotes/home/sweater.htm
downloads.tripawds.com/2010/12/09/diy-coats-keep-tripawds-toasty-warm/
www.sysidan.se/forum/showthread.php
www.saunalahti.fi/glottis/raincoat.htm
och
www.stoffochstil.se/Katalog/Monstre.aspx
Hittade blandade hundmönster på litentass, litentass.com/oscommerce_st/catalog/index.php
Hoppas att det är något som kan passa!
Det känns som om det börjar bli dags att sy om jag ska få några fina nya kläder till medeltidsveckan i sommar
Har mailat medeltidsmode och bett om tygprover nu. Sen ska jag och svägerskan välja ut vilka tyger vi vill ha och förhoppningsvis beställa under nästa månad
Hur går det för alla andra med sömnadsprojekt?
Jag har mest sytt småsaker som necessärer, förvaringar osv. sista tiden. Sitter allt som oftast och glor på det där brudklänningsmönstret som ligger på skrivbordet. Har inte vågat ge mig på det än.
Annars är planen små babykit till alla fyra bebisar i vår omgivning som kommer i april. Tänkte ligga lite före för en gångs jävla skull. Hehe, antagligen blir det som vanligt. Jag syr så symaskinen brinner in i det sista. Suck suck, Det där med tidsuppfattning och framförhållning.....
haha.. jo jag känner igen det där.
Man har alltid något annat för sig medan man har tid. Men när det börjar krisa så kan man minsann hinna massor på en halvtimme
Hur går det för er sömnadskunniga där ute.
Jag fick ärva (eller tja min jobbarkompis som jag umgås lite privat med ärvde, men jag fick den av henne) en overlockmaskin.
Jag har sytt på en någon gång, men jag har aldrig trätt någon Det ser ut som om det inte ska vara så stora problem att trä första delen. Men två av trådarna ska ju inte träs in i nålögonen utan avslutas på något annat sätt och jag kan inte för mitt liv förstå hur.
Någon som har en sån här och kan ge mig lite tips. Hur ställer jag in dom olika sömmarna och sånt? Det fanns ingen manual nämligen