Klantus skrev 2011-12-01 18:03:40 följande:
Är det mönstret från din presentationsbild du har sytt? Har sytt en sån oxå :) Den är finfin..
Oj förlåt jag missade dig Klantus...
Ja men jag har modifierat det. Mönstret på klänningen är i stort sett identiskt, men jag har gjort en annan ringning än vad som finns på mönstret och ärmarna är helt min design så att säga.
Nästa klänning kommer ha samma ringning och samma ärmar, men jag har tänkt göra den lite vidare i nederkant eventuellt. Eller möjligen lite längre bak så jag får ett litet släp. Tanken är ju att den ska vara en "adelsklänning" utan att någon ska behöva ifrågasätta om man är adel eller borgare. Snarare ska det vara gränsande till kunglighet hade jag tänkt
Funderar på att kanta den med päls från kaninpälsen som mamma hade i sin garderob när vi rensade ur den. Den har redan fått offra en bit av en ärm för att göra en väska till makens bröllopsklädsel
Aleta skrev 2011-12-02 19:49:46 följande:
Perfekt!
Jepp, få se hur det blir nästa år dock.
Reglerna för personalpris är ändrade, och jag vill inte chansa på att boka 3 månader innan vi ska åka. Risken är ju att man blir helt utan då. Eventuellt bokar vi någon lägenhet någonstans och sen ser vi om vi kan få loss boende på hotellet 3 månader innan. Om det inte funkar så har vi ju i alla fall lägenheten i så fall