• Chicita

Sytråden

Tanken med denna tråd (yes, fun intended Tungan ute) är att sykunniga och de som behöver sömnadshjälp kan samlas här för att ge och få råd och tips och visa upp vad ni har sytt.

Hoppas vi kan knyta ihop lite lösa trådar och knyta lite kontakter Glad 

• Svar på tråden Sytråden
  • Sara 120707

Ber om ursäkt för den halvtaskiga bilden, fägerna blev lite skumma oxå.

Jag har nu tagit bort fodret, sytt in den i sidorna och sytt på spets längs nederkanten. Den är just nu full med nålar så den fick sitta på en kudde. En rolig insikt att jag har samma storlek som en kudde(?) hihi

Nästa steg är att sy fast spetsen i överkant och sedan ta av axlarna.

Jag valde en två olika spetsar men i samma färg och samma virkade stil.

Ärmlängden har jag inte riktigt bestämt hur jag ska göra med än, tänkte ta det sist.

• Sara 120707
    Chicita skrev 2012-03-28 14:29:32 följande:
    Det ser bra ut än så länge Glad
    Ser fram emot att se resultatet sen...
    Tack! Jo jag hoppas oxå det blir bra, måste nu bara vänta tills min kompis kommer över så jag kan se den på henne och bestämma exakt var den övre spetsen ska sitta. går inte riktigt att göra på varken mig själv eller kudden :-P
  • Chicita
    Sara 120707 skrev 2012-03-28 14:33:25 följande:
    Tack! Jo jag hoppas oxå det blir bra, måste nu bara vänta tills min kompis kommer över så jag kan se den på henne och bestämma exakt var den övre spetsen ska sitta. går inte riktigt att göra på varken mig själv eller kudden :-P
    hehe nej det är bättre att prova på en person Flört
    Jag är så lyckligt lottad att jag har två provdockor. Den första jag köpte (för ca 8 år sen) skulle vara ställbar mellan storlek 34 och 54 stod det i annonsen.
    Men det visade sig att så var inte fallet, så den har varit uppstoppad med en stoppad BH i min storlek och en ihopvikt handduk på magen Oskyldig 
    Men nu när jag fick arvet efter mamma så investerade jag i en lite större provdocka som passar mig perfekt  
  • Sara 120707
    Chicita skrev 2012-03-28 14:38:42 följande:
    hehe nej det är bättre att prova på en person Flört
    Jag är så lyckligt lottad att jag har två provdockor. Den första jag köpte (för ca 8 år sen) skulle vara ställbar mellan storlek 34 och 54 stod det i annonsen.
    Men det visade sig att så var inte fallet, så den har varit uppstoppad med en stoppad BH i min storlek och en ihopvikt handduk på magen Oskyldig
    Men nu när jag fick arvet efter mamma så investerade jag i en lite större provdocka som passar mig perfekt

Naajs! En provdocka hade varit underbart att ha, Marie blir lätt lite nervös med alla nålarna

Håller på med en chiffong klänning oxå o den e nästan svårare att göra utan modell

• Chicita
    Sara 120707 skrev 2012-03-28 14:44:05 följande:

Naajs! En provdocka hade varit underbart att ha, Marie blir lätt lite nervös med alla nålarna

Håller på med en chiffong klänning oxå o den e nästan svårare att göra utan modell

Om du har någon gammal overall eller en tight t-shirt och shorts så kan du sätta det på kudden och använda band och lite annat sånt för att få till formen. Stoppa i en galge i t-shirten så du kan hänga upp "dockan" någonstans.
    Även om det inte är perfekt passform så ger det stor skillnad mot att bara se sakerna hängades på en galge. 
  • Sara 120707
    Chicita skrev 2012-03-28 14:52:13 följande:
    Om du har någon gammal overall eller en tight t-shirt och shorts så kan du sätta det på kudden och använda band och lite annat sånt för att få till formen. Stoppa i en galge i t-shirten så du kan hänga upp "dockan" någonstans.
    Även om det inte är perfekt passform så ger det stor skillnad mot att bara se sakerna hängades på en galge.
    Bra idé, ska testa. Kanske kan ta nån gammal filt att fylla med. hmmmm.... ska definitivt testas
Svar på tråden Sytråden