Sytråden
Tanken med denna tråd (yes, fun intended ) är att sykunniga och de som behöver sömnadshjälp kan samlas här för att ge och få råd och tips och visa upp vad ni har sytt.
Hoppas vi kan knyta ihop lite lösa trådar och knyta lite kontakter
Tanken med denna tråd (yes, fun intended ) är att sykunniga och de som behöver sömnadshjälp kan samlas här för att ge och få råd och tips och visa upp vad ni har sytt.
Hoppas vi kan knyta ihop lite lösa trådar och knyta lite kontakter
Detta är ungefär vad jag vill åstadkomma, gillar den "virkade" strukturen
Detta är vad jag har använt, kostade 199 kr på gina tricot. Kändes lättare att köpa en spetstopp och göra ändringar än att hitta ett bra spetstyg och starta från scratch.
http://www.ginatricot.com/cse/kollektion/ccollection-p1.html#product_145212
Ber om ursäkt för den halvtaskiga bilden, fägerna blev lite skumma oxå.
Jag har nu tagit bort fodret, sytt in den i sidorna och sytt på spets längs nederkanten. Den är just nu full med nålar så den fick sitta på en kudde. En rolig insikt att jag har samma storlek som en kudde(?) hihi
Nästa steg är att sy fast spetsen i överkant och sedan ta av axlarna.
Jag valde en två olika spetsar men i samma färg och samma virkade stil.
Ärmlängden har jag inte riktigt bestämt hur jag ska göra med än, tänkte ta det sist.
Det ser bra ut än så länge
Ser fram emot att se resultatet sen...
Naajs! En provdocka hade varit underbart att ha, Marie blir lätt lite nervös med alla nålarna
Håller på med en chiffong klänning oxå o den e nästan svårare att göra utan modell
Naajs! En provdocka hade varit underbart att ha, Marie blir lätt lite nervös med alla nålarna
Håller på med en chiffong klänning oxå o den e nästan svårare att göra utan modell