Sytråden
Tanken med denna tråd (yes, fun intended ) är att sykunniga och de som behöver sömnadshjälp kan samlas här för att ge och få råd och tips och visa upp vad ni har sytt.
Hoppas vi kan knyta ihop lite lösa trådar och knyta lite kontakter
Tanken med denna tråd (yes, fun intended ) är att sykunniga och de som behöver sömnadshjälp kan samlas här för att ge och få råd och tips och visa upp vad ni har sytt.
Hoppas vi kan knyta ihop lite lösa trådar och knyta lite kontakter
Hej
Jag fick hem min bolero som jag beställde tillsammans med min brudklänning, och jag ville ha manchetter på den, ungefär så här:
Så här funderar jag på att ha ärmen på klänningen.
Har bara grejat med den ena än så länge och den är bara provisoriskt fastsatt (för säkerhetsnålarna ska inte ingå )
Jag hade den lite längre först, men drog upp den lite i axeln och kom fran till att detta såg inte så tokigt ut. Jag har ett vitt avtagbart axelband ifrån en bh som bas över axeln som är lite inrullat i spetstyget, så att inte spetstyget ska behöva hålla upp klänningen helt själv...vilket gör, märkte jag, att om jag vill så kan jag hasa ner det hela så att den bli baraxlad men spetsten hänger ändå och döjer lite gäddhäng
Jag har en fråga till er tjejer! vill lägga till lite vit tyll på en kortare vit kläning i nederkant.. Men nu undrar jag brudtyll? Eller vanlig tyll? Brudtyllen är ju nästan dubbelt så dyr...
Någon som kan hjälpa mig med det dilemmat, vad är skillnaden?!
slinker in här och har en fundering. Jag ska ju ha denna klänningen på mitt borgerliga bröllop nu 1 juni.
Tiden är knapp! Jag vill inte behöva leta klänning igen, men ångrar urringningen på klänningen.
Önskar det var en aning mer hjärtformat. Vet inte om min ekonomi tillåter att lämna den till sömmerska så här tätt in på??
Vet ni hur jag skulle kunna sy detta själv? Någorlunda erfarenhet, men mest amatör på detta. Vågar inte riktigt börja klippa i den hur som helst heller. Hur ska man mäta, klippa, hur syr man sen? Raksöm, zick zack? Hjälp snälla snälla inför detta.
Önskar bara ca 2-3 cm hjärtformat i mitten... Har stor byst men även bredare axelpari, vill inte att det ska gå just precis ovanför min byst och det gör den mindre samt mer putig mage..
Tips och råd mottages tacksamt!