Sytråden
Tanken med denna tråd (yes, fun intended ) är att sykunniga och de som behöver sömnadshjälp kan samlas här för att ge och få råd och tips och visa upp vad ni har sytt.
Hoppas vi kan knyta ihop lite lösa trådar och knyta lite kontakter
Tanken med denna tråd (yes, fun intended ) är att sykunniga och de som behöver sömnadshjälp kan samlas här för att ge och få råd och tips och visa upp vad ni har sytt.
Hoppas vi kan knyta ihop lite lösa trådar och knyta lite kontakter
Hur svårt är det att sy fast sådana ärmar på en axelbandslös brudklänning?
Behöver lite hjälp av er...
Jaha, bilden går inte att ladda upp, men då får jag länka istället..
http://www.tiffanyrose.com/maternity/clothing/SSGI.html
Tack för dina tips, kan ju tyvärr inte experimentera med klänningen än på ett tag, den "bor" nämligen i dalarna hos min mamma tills det närmar sig bröllop eftersom sambon inte får se den innan och då är det säkrast att ha den på behörigt avstånd
Fast nu kliar det allt lite i fingrarna ändå, man kanske ska skaffa sig lite tyg.. man kan ju alltid fästa i någon annan klänning så länge.. Det är farligt med såna här "sytrådar", inspirationen vaknar till liv!
Sannasofia..jag vet inte hur långa armar du tänkt dig, men om du bara liksom vill ha en drapering över axlarna så är mitt förslag att köpa chiffong lika långt som axelband.. bredd ung 80 cm styck, rynka ihopa. sy på som vanliga axelband ( här kan du nästa fast dom i fodret liksom så du inte fördärvar klänningen..och sedan dra ut den delen närmst armen så den draperas över dina axlar .. hoppas du förstår vad jag menar. :)
Tackar för hjälpen, då sätter jag igång med detta projekt så snart jag fått hem tyget!
Jag är inte rädd jag kan.. hmm.. sy.. ska bli mitt nya ledord!