• Chicita

Sytråden

Tanken med denna tråd (yes, fun intended Tungan ute) är att sykunniga och de som behöver sömnadshjälp kan samlas här för att ge och få råd och tips och visa upp vad ni har sytt.

Hoppas vi kan knyta ihop lite lösa trådar och knyta lite kontakter Glad 

• Svar på tråden Sytråden
  • baby freeze

Den första modellen är ju jättefin! Kan absolut tänka mig något liknande.

Hittade även denna i en bok:

Tänker på det stora helgonet längst ut till höger, om man skulle göra den fast tvärtom: Ljus underklänning och mörk över? Jag tycker den är fin iaf men den är väl mer renässans?
  • Aleta

Chicita!!! WOW! Hur fina som helst!

• hedvig007

Det hade varit roligt att se allt annat du har sytt också, men jag kommer inte åt dina bilder!

• Chicita

Tack Aleta Solig

Hedvig: du är inte den första som säger det... Och det är så konstigt, för dom är upplåsta för alla som är medlemmar på BT...

Om du har FB så har jag bilder där...
    Det finns en bild där pappas tjej gratulerar efter vigseln i en grön/vit klänning och grön hätta.
    Den har jag sytt.

Samt klänningarna som näbbarna har...
    Serveringspersonalen är inte med på bilderna, men deras kläder har jag också sytt.

Om du ser en munk i bakkanten av bilderna nån gång så är det brorsan, och hans kläder har jag också sytt...

www.facebook.com/media/set/&l=a644db1a41&type=1 

• Aleta

Jag har varken FB eller kommer åt dina bilder, men jag är säker på att de är jätte fina!
    Grattis förresten! 

• Chicita

Tack Aleta :)

Tror jag måste kolla inställningarna för fotoalbumet här. Om jag har missat något.
    Jag har aktivt valt att dom ska vara upplåsta för alla inloggade på BT. Men det är bara några få som ser bilderna av någon konstig anledning... 

• Chicita

I helgen funderar jag på om jag kanske skulle kunna sy några nya hundtäcken.
    Jag har gjort 2 i fleece redan förra hösten. Utan mönster. Jag ritade av ett av hans gamla täcken och ändrade lite med passformen.

Men nu vill jag göra något mer avancerat.
    Är det någon av er som sytt hundtäcken med ben? Eller har mönster som går att få via bild/ web... Alltså typ uppritat på rutat papper så man kan ta ut måtten på så sätt.
    Det är en liten hund. Eller tja säg inte det så han hör, han tror att han är en Rottweiler liksom. Flört
    Vi brukar köpa täcken i storlek 35 åt honom. Men vissa är för små runt bröstkorgen och andra är för långa i ryggen. Det finns ingen storlek som passar perfekt på honom, därför tänkte jag sy egna vintertäcken. Han har väldigt tunn päls också därför behöver han i alla fall ett underställ med ben...

Svar på tråden Sytråden