• Chicita

Sytråden

Tanken med denna tråd (yes, fun intended Tungan ute) är att sykunniga och de som behöver sömnadshjälp kan samlas här för att ge och få råd och tips och visa upp vad ni har sytt.

Hoppas vi kan knyta ihop lite lösa trådar och knyta lite kontakter Glad 

• Svar på tråden Sytråden
  • A loves A

Nu är jag äntligen klar med klännigarna! Så skönt!
    Det slutade med att vi köpte kläder till sonen, blev så stressigt.
    Har inte fotat någon av klänningarna än, men om drygt en vecka kan jag nog slänga in någon bild!
    Imorgon flyger vi till Blekinge, får se hur det går med klänning och allt. Hoppas att vi inte glömmer något bara...

• A loves A

Vad mycket fint du sytt Chicita, hoppas att du får vara ledig imorgon.
    Skönt om du slipper stressa med din egen klänning.

• ClaraH

Chicita, verkar vara ett fint upplägg! Skulle vara roligt att uppleva något sånt, ni kommer att bli ihågkomna bland era vänner.

A loves A, skulle verkligen vara kul att se dina klänningar sen.

• Chicita

A loves A: vad spännande... Ha en härlig resa och ett underbart bröllop... Glöm inte visa bild sen bara, vi är nyfikna Glad

ClaraH: Ja vi ville göra något minnesvärt utan att för den delens skull försöka "överträffa" alla andras bröllop.
    Vi är inge tävlingsmänniskor på så sätt.
    Och om vi inte ville överträffa andras bröllop så fanns det kvar att välja på något udda eller att "misslyckas" så det blev ihågkommet på så sätt Flört

• Aleta

Chicita, vilket härligt upplägg ni har!
    Helt fantastiskt vad mycket du syr, jag är jätteimponerad.
    Själv sitter jag här med mönster till mantlar och funderar på om jag verkligen hinner sy eller om vi köper på medeltidsmarknaden istället. Skäms  (Det verkar vara så svårt att få tag på bra tyg, jag vill helst känna på tyget innan jag köper.)

• Chicita
    Aleta skrev 2011-07-21 20:08:49 följande:
    Chicita, vilket härligt upplägg ni har!
    Helt fantastiskt vad mycket du syr, jag är jätteimponerad.
    Själv sitter jag här med mönster till mantlar och funderar på om jag verkligen hinner sy eller om vi köper på medeltidsmarknaden istället. Skäms  (Det verkar vara så svårt att få tag på bra tyg, jag vill helst känna på tyget innan jag köper.)
    Ja tyg till mantlar är inte lätt... Jag letar efter ett bra vadmaldstyg eller möjligtvis tunnt ylle i någon fin färg.
    Jag vill inte ha mörkgråa mantlar, men inte heller vita eller röda eller blå osv som finns här...
    Dom mantlar vi har just nu är en buteljgrön och en mörk lila i grovt linne som vi har dubbelimpregnerat så dom håller mot lätt regn (och så fuskar vi med såna där engångs plastmantlar under om det regnar väldigt mycket Tungan ute)

Gillar du medeltid så startade jag en tråd speciellt för oss medeltidsintresserade också för ett tag sen.
    jag kan leta upp den om du vill Aleta...
  • Chicita
    1700tal skrev 2011-07-20 15:53:43 följande:

Får jag förresten fråga er som har ställbara dockor (har du oxå en diana, chicita?) om det går att nåla i dockorna? De dockor jag klämt och kännt på av andra märken har varit i tunn plast. Jag har bara en byst (inte ställbar) men den är nålningsbar. Men skulle vilja ha en ställbar...

Oj men förlåt 1700tal...
    Jag missade det här totalt... Skäms

Min docka går bra att nåla i, men det är en gammal modell. Tunn plast men med ett blått strävt tyg utanpå
  • hedvig007

Var får man tag på sidentyger?

• A loves A
    hedvig007 skrev 2011-07-21 20:59:54 följande:
    Var får man tag på sidentyger?
    De flesta tygaffärer tror jag har. Utbudet beror nog lite på vart man bor.
    Finns en del på nätet också.
Svar på tråden Sytråden