Sytråden
Tanken med denna tråd (yes, fun intended ) är att sykunniga och de som behöver sömnadshjälp kan samlas här för att ge och få råd och tips och visa upp vad ni har sytt.
Hoppas vi kan knyta ihop lite lösa trådar och knyta lite kontakter
Tanken med denna tråd (yes, fun intended ) är att sykunniga och de som behöver sömnadshjälp kan samlas här för att ge och få råd och tips och visa upp vad ni har sytt.
Hoppas vi kan knyta ihop lite lösa trådar och knyta lite kontakter
Nu är jag äntligen klar med klännigarna! Så skönt!
Det slutade med att vi köpte kläder till sonen, blev så stressigt.
Har inte fotat någon av klänningarna än, men om drygt en vecka kan jag nog slänga in någon bild!
Imorgon flyger vi till Blekinge, får se hur det går med klänning och allt. Hoppas att vi inte glömmer något bara...
Vad mycket fint du sytt Chicita, hoppas att du får vara ledig imorgon.
Skönt om du slipper stressa med din egen klänning.
Chicita, verkar vara ett fint upplägg! Skulle vara roligt att uppleva något sånt, ni kommer att bli ihågkomna bland era vänner.
A loves A, skulle verkligen vara kul att se dina klänningar sen.
A loves A: vad spännande... Ha en härlig resa och ett underbart bröllop... Glöm inte visa bild sen bara, vi är nyfikna
ClaraH: Ja vi ville göra något minnesvärt utan att för den delens skull försöka "överträffa" alla andras bröllop.
Vi är inge tävlingsmänniskor på så sätt.
Och om vi inte ville överträffa andras bröllop så fanns det kvar att välja på något udda eller att "misslyckas" så det blev ihågkommet på så sätt
Chicita, vilket härligt upplägg ni har!
Helt fantastiskt vad mycket du syr, jag är jätteimponerad.
Själv sitter jag här med mönster till mantlar och funderar på om jag verkligen hinner sy eller om vi köper på medeltidsmarknaden istället. (Det verkar vara så svårt att få tag på bra tyg, jag vill helst känna på tyget innan jag köper.)
Får jag förresten fråga er som har ställbara dockor (har du oxå en diana, chicita?) om det går att nåla i dockorna? De dockor jag klämt och kännt på av andra märken har varit i tunn plast. Jag har bara en byst (inte ställbar) men den är nålningsbar. Men skulle vilja ha en ställbar...
Aleta: här är den tråden om du är intresserad:
www.brollopstorget.se/Forum-5-44/m4012104.html
Var får man tag på sidentyger?