Sytråden
Tanken med denna tråd (yes, fun intended ) är att sykunniga och de som behöver sömnadshjälp kan samlas här för att ge och få råd och tips och visa upp vad ni har sytt.
Hoppas vi kan knyta ihop lite lösa trådar och knyta lite kontakter
Tanken med denna tråd (yes, fun intended ) är att sykunniga och de som behöver sömnadshjälp kan samlas här för att ge och få råd och tips och visa upp vad ni har sytt.
Hoppas vi kan knyta ihop lite lösa trådar och knyta lite kontakter
Vad skoj A loves A
Jag sydde min tärnklänning + min kompis brudklänning när hon gifte sig för några år sedan.
Nu håller jag på att sy själv inför mitt bröllop.
Vi kör medeltidstema så jag har sytt sambons kläder, min pappas sambos klänning, brorsans munkklädsel.
Kläder till en vän, hennes man och deras två barn
Kläder till serveringspersonalen (hade redan till några, men fick sy upp lite mer),
Nu har jag kvar min klänning, klänningarna till näbbarna och lite småpyssel + en klänning till mamma också om hon fortfarande lever då (känns otäckt att ens tänka tanken men man måste ju vara realist )
Vad är det för modell på din klänning? *nyfiken*
Nu har jag bara en infodring kvar i "helveteshålet" på ena sidan av vår fotografs kläder. Sen kan jag börja med näbbklänningarna och min klänning....
*pust*
Senaste skapelsen då...
Det är till en av fotograferna.
Det senaste jag fick klart... ena näbbklänningen. Glömde fota ryggen.
Det är snörning där, man kan skymta den fejkade underklänningen i rosa och så är det snörning med rosa sidenband.
Den andra näbben ska ha likadan klänning men med lila istället för rosa
Den är inte riktigt klar, den ska fållas upp nertill och samma band som används som skärp ska sys på nertill...
Jag hittade inte klänningen i din blogg ClaraH, men jag tror ändå att chiffong kan vara en fin kontrast. Det brukar vara snyggt att bryta av på något sätt, och även om man inte gör det i färg så kan man göra det i material
En provdocka är suverän att ha.
Tyvärr så stämde inte måtten som dom jag köpte min provdocka av gav... Dom sa att den var ställbar mellan storlek 32 och 50. Men det var mellan storlek 32 och 42, sen fanns det en modell till som var mellan 40 och 50...
Så eftersom jag ligger ett par storlekar över 42 så har jag fått utrusta min provdocka med vadderad BH och en handduk på magen *hihi*