Inlägg från: Cosy |Visa alla inlägg
  • Cosy

Sytråden

Hej någon som är kan något om drapering?

Jag har själv suttit och skissat upp en klänning jag vill ha och efter mycket letande hittat en modell på en klänning som jag tror blir bra med lite ändringar.

http://www.svenskamonster.nu/shop/product_info.php?cPath=21_22&products_id=387 

jag vill ha drapering (horisontel) över bysten överbysten sen vill jag att banden ska vara lika tjocka som de som går som ett kryss över ryggen 

alt lägga till ett ban över ryggen som går längs kanten och bildar ett litet släp i bak. flytta dragkedjan till bak och dölja den med det lilla släppet...

detta låtter kanske lite märkligt men om det är någon som vill fösöka hjälpa mig och tala omm hur man draperad något snyggt. Jag vill att man ska kunna få ett hum av guddina look i dne men i en modern tappning

Jag har sytt lite själv förut men aldrig draperat något..  någon som har drapperat något?

• Cosy

Frågan är om det blir passande bara kan tänka mig ha ett släpp som man knäpper på som döljer snörningen blixtlåstet i bak annars

We did it on DreamHack. Geeky love
  • Cosy

Du behöver tre lika stora rektanglar, foder mellanlägg och yttertyg. stryk mellan lägget på fodret sy en cylinder av yttertyget och en av fodertyget(som har mellan lägget på sig... lägg sylindrarna på varandra med rätta mot rätta sen sy runt ena öppningn vänd ut ich in på saken och sy för hand ihop andra öppningn...

det du behöver kunna är att sicksakka alla kanter och en raksöm samt enkelhandsmönad så att du kan sy ihop them sen 

We did it on DreamHack. Geeky love
Svar på tråden Sytråden