Sytråden
Jag ansluter mig! ;) har precis fått hem allt tyg till min brudklänning och min dotters (snart5 år) näbbklänning. Jag är JÄTTE nervös över att sy den här klänningen.... Dotterns klänning känns ok! "prov-klänningen" blev perfekt på en gång... Min är det svårare med! Är rund, kort i kroppen (160cm) och har kort överkropp så jag har kapat mönstret med 10cm redan och mixtrar med ryggbitarna för att få bättre passform för överkroppen. Kommer sy den i vit brudsatin med vit chiffong över. Den har V-ringning och är i A linje med ett kort, litet släp. Jag skulle vilja drapera chiffongen över brösten men jag har aldrig draperat förut.... Nervös :S har inget mönster på någon underkjol så jag har nog läst alla trådar på BT om underkjolar och andra sybloggar jag kunnat hitta! Det är mycket med det här men jag tror att känslan att ha fått sytt skapelsen själv kommer ge en otrolig bekräftelse och stolthet! Synd att man bara får bära den en gång ;) Chicita - vilka otroligt härliga kläder du syr! Roligt!!! Har aldrig varit på medeltidsveckan eller så men det verkar ju störtmysigt!!!!