Inlägg från: Krystal |Visa alla inlägg
  • Krystal

Sytråden

Det är typ så långt ner som dragkedjan går nu...till svanken typ. Och skarven på klänningen där min ritade snörningen skulle sluta är inte i midjehöjd utan strax under bysthöjd..mellangärdet typ...

• Krystal

Jag ska kränga på mig klänningen senare och kolla in mer var den är för stor och hur långt ner man kan göra snörning...

• Krystal

Men om man tar på sig klänning åt andra hållet, alltså över huvudet så behöver inte snörningen passera min fet...FYLLIGASTE del...rumpan.. Det är ju så jag "kommer i den" nu...

• Krystal

Och du menar med "där snörningen börjar" att det är...ifrån vilket håll mer exakt? Jag har räknar "börjar" är uppifrån och "slutar" är där nere där man knyter en roset. Bara så vi vet att vi menar samma håll... och upp och ner och in och ut och allt

• Krystal

Ja, men först är det underdelen som ska fixas...så får vi se hur jag svarvar midjan sen...

• Krystal

Då var klänningen uppsprättad i sidorna...och direkt satt den sååååå mycket bättre över magen...såg inte längre ut som jag hade (vilket jag inte har) en 6 månaders gravidmage, utan vecken satt snyggt och dolde extrakilona runt magen, som jag hade hoppats Märkte nu också att personen som jag köpte den av är nog minst 15 cm längre än mig..så det blir att lägga upp den...så småningom. Ett lakan har offrats för att då se hur mycket tyg som behövs till kilarna. Måste jag nu göra en mall för båda sidorna eller räcker det med en?

• Krystal

Nu har klänningen sina kilar...av blått lakanstyg (så jag får ersätta lilla mammas linneföråd med ett blått lakan )..så nu har jag ett bra hum om hur den kommer att se ut, fast det blir ju annan lyster sen med sidentyget och inte matt lakanstyg. Men nu blir det en paus i detta någon vecka, då både jag och fästmannen kommer att vara hos mamma över midsommar... Den är ju som sagt lite lång nu.."sparka-och-trassel-runt-benen-lång".och måste läggas upp. Men...jag tror att jag vill lägga upp den lite längre. För just nu, i den längd den "ska" vara är den lite förmycket "vanlig" brudklänning...och det vill jag inte ha. Upptill är den som jag vill ha...(och det var ju det jag fastnade först för när jag såg den) Så, om jag sen lägger upp den fram så att kan se skorna men behåller lite släp bak...så tror jag att den blir lagom..och inte förmycket..eftersom vi inte ska ha ett stort bröllopstohej...

• Krystal

(och nu går klänningen att kliva i och dra upp...innan fick jag ju dra den över huvudet... )

• Krystal

Jaaa ...jag har som hela tiden velat ha en klänning med knyt i ryggen...och gärna blå detaljer. Och min krona är också som jag vill ha, för den har jag gjort själv. Och jag har hittat en slöja som jag gillar...lite blandning av mantiljaslöja och vanlig slöja.

Svar på tråden Sytråden