• Loche

(4) Bröllop och En begravning...

Beklagar verkligen!!

Har du syskon så att ni är flera som kan hjälpas åt med allt det tunga nu? Fonus är bra,,, prata med dom, dom kan ta hand om och underlätta mycket.

Om hon inte äger några speciella värdeförmål kan man låta en uppköpare av dödsbon ta hand om alltihop och sälja i en klump s a s, det sparar man mycket tid och kraft på, även om det kanske inte resulterar i lika mycket pengar i slutändan.

Det finns cateringföretag med lokal där man kan ordna begravningskaffe, de tar hand om allt kring detta.

Ta all hjälp du kan få.

Styrka till dig!!

• Loche

Glömde skriva: en bra mäklare kan ta hand om försäljningen av lägenheten och en vettig städfirma kan åxå vara idé att anlita. Beror ju mycket på vilka kostnader som funkar för er s a s.

• Loche
    Chicita skrev 2011-07-01 09:05:15 följande:
    Tack Loche

Det blir väl något åt det hållet... 
    Mamma var alltid rädd att dö fattig. Men det är ingen risk eftersom hon ju har lägenheten kvar... Så i värsta fall får jag väl lägga ut pengar åt henne och ta tillbaka dom i lägenhetsförsäljningen...

Jag har en halvbror, och han är bra att ha på alla sätt och vis men han har fullt upp själv. Ensamstående pappa med en 7-åring som troligtvis har någon bokstavskombination. Och dessutom ska han hantera mamman (som försökte kidnappa flickan när hon var bara någon månad, och dra till den nya pojkvännen hon hittat på nätet)...
    Så den mesta tyngden ligger nog på mig 
    Ni har båda mycket att stå i, du och din halvbror. Ni får försöka dela upp det så gott det går. Ta en sak i taget och ta hjälp av andra släktingar åxå om möjlighet finns. Och glöm inte bort dig själv i alltihop, du behöver ta hand om dig åxå!
  • Loche
    Chicita skrev 2011-07-01 10:06:50 följande:
    Tack för alla värmande ord...

Att hitta någon som köper upp dödsbon verkar inte så lätt...
    Men Fonus kanske känner till någon.
    Fick en snabb tid så jag ska dit i dag på eftermiddagen, hoppas att jag fått tag i brorsan till dess bara... 
    Vet inte var du bor men här finns en del: http://www.google.se/#hl=sv&source=hp&q=d%C3%B6dsbo+k%C3%B6pes+g%C3%B6teborg&oq=d%C3%B6dsbo&aq=8&aqi=g10&aql=undefined&gs_sm=c&gs_upl=1164l43976l0l23l23l9l1l2l0l526l2206l2.8.2.5-1l13&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=dd70cad0756c80e7&biw=1280&bih=652
Svar på tråden (4) Bröllop och En begravning...