(4) Bröllop och En begravning...
Ja nu blir det ju inte 4 bröllop då. Utan bara vårat.
Men det blir också en begravning nu innan bröllopet...
Fick besked nu på morgonen att min mamma dog i natt. Hon har ju legat på vårdhem pga att hon hade både MS och KOL. Och på slutet har hon haft sån panikångest att hon inte har klarat av att andas. Hon har varit rädd att det är hennes sista andetag. Så dom har varit tvugna att ge henne lugnande. Vilket har resulterat i att hon varit helt okontaktbar...
Det jag minns av henne nu på slutet är när dom hjälpte henne ringa mig, och det enda hon ville prata om var att hon ville ha godis. Jag skulle köpa "sockerbitar" åt henne... Och dom försvann fort som attan. Så fort att jag flera gånger trodde att någon stal hennes godis...
Det finns ju dementa personer där också liksom...
Just nu känner jag bara - hur ska jag hinna?
Hur ska jag orka?
Ca 2 månader kvar till vårt bröllop och nu ska vi sälja lägenhet, dela upp allt i den och begrava henne. Ha begravningsfika och allt...
Hur ska tiden räcka till? Och hur F-N gör man?
Ring Fonus... ja men sen då?
Måste nog ringa en jobbarkompis som varit med om detta nyss och be henne om råd och hjälp känner jag...
Ville bara skriva av mig lite.
Och till er som tycker att båtten är nådd, att ni sitter i skiten tidsmässigt, budgetmässigt eller klädmässigt så kanske detta kan ge er lite perspektiv på tillvaron...