Inlägg från: Darling Daisy |Visa alla inlägg
  • Darling Daisy

(4) Bröllop och En begravning...

Beklagar verkligen sorgen, TS!

Vet inte om någon redan sagt detta, men det kan vara skönt att få hjälp med alla papper som ska ordnas nu och ett tag i framtiden. Min pappa gick bort -08 och det dyker fortfarande upp brev adresserade till dödsboet...

Ska ta ett krafttag och försöka avsluta alla konstiga konton, medlemskap osv nu i sommar. Jag tänker be min revisor att göra detta, för mig är det fortfarande för tungt att handskas med! 

• Darling Daisy

Chicita:
    Visst blir man trött på byråkrati-crap!? Pappas telefonabonnemang hade tre månaders uppsägningstid bara för att han var företagare... som om han ringer mer efter döden för att han hade ett företag, liksom... Fascinerande vad många zombies det verkar finnas enligt banker, telebolag, ica m. fl....

Lycka till med allt! Även ett stort lycka till med ert bröllop!!! 

• Darling Daisy
    Chicita skrev 2011-07-05 10:09:31 följande:
    Darling Daisy: Ja visst är det konstigt...
    En jobbarkompis pappa dog knall och fall i våras. Han var inte sjuk och ingen visste varför han dog, men grannen hade hittat honom död utanför huset.

Hör och häpna så krävde flera företag bevis på att han "faktiskt hade dött". Och någon tyckte till och med att intyget som dom fick via skatteverket inte var ok. Dom ville ha obduktionsrapporten...
    Vad f-n ska dom med det till liksom? Läsa på fikarasten eller?
    *suck*
    Det är riktigt sjukt!!! 
    Instämmer i din suck!
Svar på tråden (4) Bröllop och En begravning...