Inlägg från: baby freeze |Visa alla inlägg
  • baby freeze

(4) Bröllop och En begravning...

Ja, våga ta hjälp med allt det praktiska! Jag vet ju att du redan har sytt massor, och din egen klänning kommer du garanterat att göra bäst av alla, men de andra detaljerna kanske du kan släppa ifrån dig om du ser att det blir för mastigt?

Sedan tycker jag att det är viktigt att tänka på att både bröllop och begravning hör till livets högtider, och förtjänar således lika mycket uppmärksamhet och fokus. Sorgen, kärleken, livet och döden är alla lika verkliga och viktiga, så det är verkligen en intensiv period för er nu. Skickar alla kraftkramar jag har!  {#emotions_dlg.flower} och en liten blomma...

• baby freeze
    Chicita skrev 2011-07-05 10:09:31 följande:
    Darling Daisy: Ja visst är det konstigt...
    En jobbarkompis pappa dog knall och fall i våras. Han var inte sjuk och ingen visste varför han dog, men grannen hade hittat honom död utanför huset.

Hör och häpna så krävde flera företag bevis på att han "faktiskt hade dött". Och någon tyckte till och med att intyget som dom fick via skatteverket inte var ok. Dom ville ha obduktionsrapporten...
    Vad f-n ska dom med det till liksom? Läsa på fikarasten eller?
    *suck*

Men jösses vad horribelt!! Kan förstå att det behövs till försäkringsbolag dock, eftersom det kan finnas vissa ersättningar som man inte får ut beroende på dödsorsaken. Då räcker ju inte skatteverkets besked, utan man måste göra en bedömning utifrån obduktionsrapporten.

Svar på tråden (4) Bröllop och En begravning...