• Morsian2011

Hur förbereder ni er skönhetsmässigt inför The Big Day?

Hur förbereder ni att bli vackra inför den stora dagen? jag t.ex. har gått ner tre-fyra kilo och solar solarium- bleker tänderna och ska göra kroppspeeling samt pedikyr och fixa naglarna.. Självklart fixa även håret ett par veckor innan osv.

• Svar på tråden Hur förbereder ni er skönhetsmässigt inför The Big Day?
  • Loche

Tja, jag har åxå gått ner i vikt lite,,, har varken vägt eller mätt mig, men mitt ena par jeans som är i stl 40 är för stora iaf. Skrattande Sen ska jag lägga ansiktsmask har jag tänkt. Håret ska toppas och naglarna fixas.

• förlovadflicka

Fy vad kul, jag tänkte starta en sådan här tråd för några dagar sedan men glömde bort det! :)

Jag gifter mig 1 oktober, och just nu förbereder jag mig genom att träna (har haft ett litet latuppehåll men nu ska jag komma igång igen och bygga lite muskler), sedan är jag noga med att försöka sola smart, inte bränna mig och helst inte få några kanter heller, för att huden ska vara så fin som möjligt, och självklart smörjer jag in mig ordentligt osv.

Jag försöker också att ha hatt på mig när jag solar så att håret inte slits och jag har investerat i riktigt bra produkter till håret så att det ska bli så bra som möjligt. Försöker också toppa det ganska ofta.

Till tänderna har jag inhandlat pepsodent white now ;)

Ett par veckor innan bröllopet tänker jag klippa och tona håret och ett par dagar innan gå och göra mina naglar. Sedan tänkte jag ha en liten spakväll dagen innan och ta ett lååångt bad, raka benen och annat (fast ska försöka mig på att vaxa en vecka innan men vet inte om det kommer funka, haha), inpackning i håret, peela kroppen och fötterna, smörja in hela kroppen, fixa tånaglarna, lägga ansiktsmask... Det var väl det!

• Aniara4

Jag kommer att strikta till min LCHF-kost lite efter nästa veckas semester (gifter mig 3 september) och hoppas bli en liten aning smalare - jag har redan gått ner 25 kilo, så jag är nöjd oavsett, men det är klart, man vill ju vara så snygg som möjligt. Jag kommer också att sola så mycket jag kan i sommar (utan att bränna mig förstås) och försöka att bara sola utan axelband med tanke på klänningen. Visserligen kommer jag att ha en bolero över, men man vet aldrig, jag kanske får för mig att ta av den under kvällen! På slutet kommer jag nog att boosta solbrännan lite med spray och kanske solarium (brukar inte sola solarium, men vid ett sånt här tillfälle så...)

1-2 veckor innan ska jag bleka slingor i utväxten, eftersom jag gjorde det för någon månad sen och det kommer att bli en tydlig utväxt till dess. Klippa topparna samtidigt förstås.

1 vecka innan tänkte jag göra en brasiliansk vaxning (ouch! Skrikandes) och vaxa benen och kanske armarna. 4-5 dagar innan färgar jag ögonbryn och ögonfransar. Och dagen innan skulle jag vilja göra en rejäl fotvårdsbehandling, men det har jag inte bokat in än eftersom jag inte vet något bra ställe. Har bara testat en gång och dit går jag INTE igen! Hon slipade ner naglarna tills det blödde, och jag hade blåmärken under naglarna i ett halvår efteråt. Det finns en salong nära där vi bor, men jag vet inte när de har öppet. Men det är ju gott om tid att ordna det!

• förlovadflicka

Aniara4: Aj! Hur kan de fila tills det börjar blöda?! :S

• polkapinne

Gifter mig inte förrän nästa sommar men redan nu har jag börjat träna lite extra. Är en periodare så det är nog först nästa sommar som jag verkligen kommer att ta tag i det ordentligt. Behöver inte gå ner i vikt men vill att kroppen är fast och tonad;)

Min tanke är att toppa håret ca en månad innan.
    En vecka innan gå på en ansiktsbehandling och manikyr.
    Vill gärna bleka tändera också men får se hur det blir med det.

• bruden

Har precis vaxat det som vaxas kan (i mina ögon) och det är: benen, armhålor och ansiktet (överläpp). Nu är man slät som en babyrumpa Tacka vet jag Veet varmvax Ritch, ritch... BORTA!

• Nikkita
    bruden skrev 2011-07-02 18:39:27 följande:
    Har precis vaxat det som vaxas kan (i mina ögon) och det är: benen, armhålor och ansiktet (överläpp). Nu är man slät som en babyrumpa Tacka vet jag Veet varmvax Ritch, ritch... BORTA!
    Ajajaja... Har vaxat armhålorna EN gång & aldrig igen. För f*n va ont det gjorde! Men vill man vara fin får man lida pin har jag hört Flört

Jag gifter mig inte förrän nästa år men jag har börjat träna så smått, behöver inte gå ner i vikt men vill ha kroppen tonad tills dess.
    Ska vårda mitt hår så att det växer ut så långt som möjligt (ev. införskaffa löshår oxå).
    Jag kommer börja vaxa benen några månader innan för att det ska bli ett bra resultat.
    Ta hand om mina naglar så de är långa & blir fina med franskmanikyr.
    Kommer använda brun-utan-sol för att få snygg färg utan att sola (går på mediciner så jag kan inte sola). 
    Kommer gå på ansiktsbehandling samt kroppspeeling några dagar innan bröllopet.

Sen är det upp till kläder & assocearer att göra mig ännu snyggare Skrattande Men alla som gifter sig brukar ju stråla av lycka & det blir nog inga problem att känna sig vacker den dagen Glad
  • Styrka

Jag har anmält mig till Göteborgsvarvet för att få ännu en anledning att hålla mig i form, och inte börja tokträna två månader innan vigseln. Lättare att skapa en vana tidigt, tänkte jag.

Gifter mig i slutet juni/början juli, så sola smart så man inte få några linjer, eller blir röd som en kräfta eller alldels för brun.

Ca två veckor innan: Frisörbesök. Spara ut naglarna. Se till att dricka mycket vatten så att hyn blir klarast möjliga. Undvika choklad och ost som min hy reagerar fett på. Borsta tänderna med bakpulver för att få dem vitare.

En vecka innan: Gå igenom sminkingen.

Torsdagen innan (gifter oss en lördag) är det dags att börja peela och smörja in kroppen regelbundet. Tänkte prova tipset att skrubba med kaffesump, det ska tydligen vara både återfuktande och bra mot celluliter. Vaxa. Har provat det innan, men det gick inte så bra, så den här gången tänkte jag prova Warm wax och hoppas på bättre resultat. Ansiktsmasker är nog oxå bra att börja med nu. Se över nagelbanden. Fotvård - rasp, fil, klippa tånaglar o fixa nagelband, smörja in dagligen med Helosan. Se till att läpparna är mjuka; skrubba lätt med tandborste och smörja med cerat, ofta, ofta.
    Fredagen: Upprepa ovan. Kaffesumpspeeling, smörja in sig överallt. Dessutom inleda salicylsyrebehandlingen av min hy; Treo som ansiktsvatten, ett mirakel mot stora porer och ojämn/oren hy. Måla och fila naglarna.
    GÅ OCH LÄGGA MIG I TID, MINST 9 TIMMARS SÖMN!!! Tänkte försöka unna mig sovmorgon på den stora dagen, för att orka längre, jag blir ofta så trött så tidigt, och det vill jag inte på denna stora dag. Dessutom låta en hårinpackning vara kvar i håret över natten.
    Lördagen: skölja ur inpackningen, ev raka mig om vaxningen inte funkat. Peela med Treo i ansiktet, smörja in mig med parfymerad bodylotion (samma doft som min parfym). Primer som ansiktskräm för bästa möjliga hy. Smink och hårstyling, klä mig. 

Ungefär så.

• förlovadflicka

Måste bara tipsa alla om att det finns fotdeo, för de som inte upptäckt detta än. Scholl har bla och yves rocher. För hur kul är det att lukta fotsvett på sin bröllopsdag? ;)

Svar på tråden Hur förbereder ni er skönhetsmässigt inför The Big Day?