• Nikkita

Hur förbereder ni er skönhetsmässigt inför The Big Day?

bruden skrev 2011-07-02 18:39:27 följande:
    Har precis vaxat det som vaxas kan (i mina ögon) och det är: benen, armhålor och ansiktet (överläpp). Nu är man slät som en babyrumpa Tacka vet jag Veet varmvax Ritch, ritch... BORTA!
    Ajajaja... Har vaxat armhålorna EN gång & aldrig igen. För f*n va ont det gjorde! Men vill man vara fin får man lida pin har jag hört Flört

Jag gifter mig inte förrän nästa år men jag har börjat träna så smått, behöver inte gå ner i vikt men vill ha kroppen tonad tills dess.
    Ska vårda mitt hår så att det växer ut så långt som möjligt (ev. införskaffa löshår oxå).
    Jag kommer börja vaxa benen några månader innan för att det ska bli ett bra resultat.
    Ta hand om mina naglar så de är långa & blir fina med franskmanikyr.
    Kommer använda brun-utan-sol för att få snygg färg utan att sola (går på mediciner så jag kan inte sola). 
    Kommer gå på ansiktsbehandling samt kroppspeeling några dagar innan bröllopet.

Sen är det upp till kläder & assocearer att göra mig ännu snyggare Skrattande Men alla som gifter sig brukar ju stråla av lycka & det blir nog inga problem att känna sig vacker den dagen Glad
  • Nikkita
    bruden skrev 2011-07-02 21:28:11 följande:
    Äsch, någon sekund känns det sen är det borta precis som håret Hellre vax än raka. Jag har rakat en gång och aldrig mer. No way! Jag har aldrig haft så ont som efter rakningen. Det sved, brände, kliade och såg rent förjä*ligt ut!
    Snacka om att vi är olika Glad På mig kändes det något fruktansvärt långt efter, rakning känner jag inte av alls Flört vaxa benen däremot är inga som helst problem! 
    FelizLane skrev 2011-07-02 21:13:35 följande:
    Tänk på att lägga en lugnande mask dagen innan! Inte en renande för då är risken att du vaknar upp med saker du inte ivll ha i ansiktet den dagen :)
    Ja det där är ju jätte viktigt, använd något som du vet fungerar & som du inte reagerar på. Bästa att testa någon vecka innan för att vara säker Skrattande
  • Nikkita
    ClaraH skrev 2011-07-07 14:50:57 följande:
    Om man ska göra en fransk manikyr på egna naglar, hur länge håller de sig fina? Jag tänkte göra två dagar innan, funkar det?
    Det beror helt på vilket lack du använder & om du använder dina händer till något som sliter på naglarna. Om du jobbar med något som sliter på naglarna så vänta tills dagen innan eller till morgonen & diska inte Flört
Svar på tråden Hur förbereder ni er skönhetsmässigt inför The Big Day?