queenelin skrev 2011-07-04 15:35:44 följande:
Utgå inte från hur du tycker att en brudklädsel ska se ut, utgå ifrån vad du passar i! Det viktigaste är att vara bekväm, då kommer du att se, och känna dig, fantastisk! Trivs du t.ex. inte i vitt, ta en färg på klänningen, trivs du inte i högklackat, ta ballerina! (Man kan tom gifta sig i byxor om man vill...)
Kolla i din garderob, ta fram kläder som du känner dig fin i, tänk på vad det är i modellen som gör att du känner dig fin, är det snittet, urringningen, längden. Ta med dig det när du ska prova klänning, var bestämd med vad du vill ha om någon expedit skulle vilja få dig att prova något annat.
Man behöver inte heller köpa allt nytt. Jag har ett par skor som jag använt massor av gånger som jag vet är sköna och som jag känner mig fin i som jag tänkte ha på vårt bröllop. Jag har varit noga med att säga till min kompis som ska göra hår och smink att jag vill se ut "som vanligt" men lite finare. Hon är så duktig att hon kan förvandla mig till Barbie om hon vill, men då skulle jag inte känna mig bekväm. Jag vill vara jag, bara en extra vacker version!
Bara du vet vad du vill ha och vad du känner dig bekväm i. Lycka till!!!
Jodå, tack. Jag har faktiskt gjort precis som du sa, men problemet sitter inte i kläderna.
Det är ju mig själv jag inte är bekväm i.