• Anonym (Ytlig)

Ser inte hur jag ska kunna känna mig vacker på bröllopsdagen

Trodde, i ärlighetens namn, inte att jag var så ytlig.

När jag tänker på den kommande bröllopsdagen så får jag bara en knut i magen när jag tänker på att alla gäster kommer att tilla på oss/mig och fotografera.

Är mer än lovligt osams med min spegelbild och fotografier ska vi inte ens tala om.

Nej, det är inte det bröllopet handlar om och Ja, min pojkvän älskar mig som jag är.
    Men jag är orolig över att det faktum att jag inte är bekväm med mitt eget utseende kan lysa igenom mitt i all glädje över att vi äntligen får fira vår kärlek.

Hur fasen gör man?

• Svar på tråden Ser inte hur jag ska kunna känna mig vacker på bröllopsdagen
  • Anonym (likasinnad)

Förstår dina funderingar! Jobbar själv på att peppa mig själv att jag kommer att vara vacker och jag kommer att känna mig vacker!

Vad är det i ditt utseende du inte är bekvämt med, om jag får fråga lite närgånget?

• förlovadflicka

Det är säkert inte så illa som du tror! Och oavsett vad kommer du säkert vara mycket vackrare än vanligt, det är ju alla på sin dag. Har du någonsin hört någon säga "vad ful bruden var"? Det finns i princip inga fula brudar tycker jag :) Jag är inte en tiopoängare själv precis men jag tänker vara vacker ändå! :P

• Kattpoet

Man är aldrig vackrare än  man strålar, insidan är viktigare för att utsidan ska se vacker ut.

Jag har en vän som alla säger är det   vackraste som  gått i ett  par skor,  att hennes  hår är rått färgat, hon har en vårta på hakan är ingen som ser för hennes personlighet är lysande.

Så vad  du måste  göra är att börja bygga din tro på dig själv så det är dags för posetiv hjärntvätt.

Varje dag  i ett år även efter bröllopet, så säger du till dig varje morgon,  Jag älskar mig själv,  jag  är  vacker, jag är stolt över mig själv.

Och sedan skriver du, en dag bok  med   10 saker som gjorde dig glad under dagen och en gång i veckan så läser du  igenom det.

Efter ett tag kommer  älska vad du ser i spegeln och se det posetiva med att vara du. 

• förlovadflicka
    Kattpoet skrev 2011-07-02 22:42:07 följande:
    Man är aldrig vackrare än man strålar, insidan är viktigare för att utsidan ska se vacker ut.

Jag har en vän som alla säger är det vackraste som gått i ett par skor, att hennes hår är rått färgat, hon har en vårta på hakan är ingen som ser för hennes personlighet är lysande.

Så vad du måste göra är att börja bygga din tro på dig själv så det är dags för posetiv hjärntvätt.

Varje dag i ett år även efter bröllopet, så säger du till dig varje morgon, Jag älskar mig själv, jag är vacker, jag är stolt över mig själv.

Och sedan skriver du, en dag bok med 10 saker som gjorde dig glad under dagen och en gång i veckan så läser du igenom det.

Efter ett tag kommer älska vad du ser i spegeln och se det posetiva med att vara du.
    Kanske borde man börja göra det, ha en liten egostund varje dag :P
  • Kattpoet

Jag har gjort detta i 10 år nu, tog mig  ur ett  dåligt förhållande  och stod stark när jag blev nätmobbad och jag kände mig som världens vackraste  kvinna även om jag hade en  fel klänning  när jag gifte mig.

• Anonym (Ytlig)

Jo, ja, visst. Självklart är det psyket man bör arbeta mest med.. men jag har inte så lång tid på mig.

Jag vill verkligen gifta mig, jag älskar min blivande och tänker dela resten av mit liv med honom och nu när vi väl valt att ha ett bröllop så vill jag ju göra det ordentligt.

Jag kan peppa upp mig och få för mig att jag ser okej ut - tills jag stöter på någon spegelbild eller reflektion som vittnar om sanningen istället.

Herre gud, jag vet att hela det här resonemanget är idiotiskt, men fy vilken dålig smak min blivande måste ha som gillar mig ;)
    Hade bara så innerligt gärna velat se fram mot bröllopsbilderna istället för att få den där svidande ledsna känslan.

Om insidan inte pallar att stråla igenom till utsidan?

Bör tillägga att jag nyligen fotade mig själv i bröllopsklänningen och insåg att klänningen faktiskt var rätt fin, ifall jag bara zoomade in den så att ansikte och armar inte syntes. *kuljul*

• förlovadflicka
    Anonym (Ytlig) skrev 2011-07-02 23:15:50 följande:
    Jo, ja, visst. Självklart är det psyket man bör arbeta mest med.. men jag har inte så lång tid på mig.

Jag vill verkligen gifta mig, jag älskar min blivande och tänker dela resten av mit liv med honom och nu när vi väl valt att ha ett bröllop så vill jag ju göra det ordentligt.

Jag kan peppa upp mig och få för mig att jag ser okej ut - tills jag stöter på någon spegelbild eller reflektion som vittnar om sanningen istället.

Herre gud, jag vet att hela det här resonemanget är idiotiskt, men fy vilken dålig smak min blivande måste ha som gillar mig ;)
    Hade bara så innerligt gärna velat se fram mot bröllopsbilderna istället för att få den där svidande ledsna känslan.

Om insidan inte pallar att stråla igenom till utsidan?

Bör tillägga att jag nyligen fotade mig själv i bröllopsklänningen och insåg att klänningen faktiskt var rätt fin, ifall jag bara zoomade in den så att ansikte och armar inte syntes. *kuljul*
    Vad är det du inte gillar? För om du har råd kanske du kan gå till en stylist som kan fixa håret och säga vad du passar i och så. Har du sett "Trinny och Susannah stylar om Sverige"? De fixar en massa kvinnor i olika åldrar och storlekar som i vissa fall ser ganska fula ut för att de klär sig helt fel, har fel frisyr osv och sedan när alla går på cat walken är de dösnygga, till och med 70-åriga tanter. Alla kan kanske inte vara supermodeller, men alla kan vara snygga i den bemärkelsen att de ser fina, stylade och lyckliga ut :)
  • Anonym (likasinnad)

Vad är det du hänger upp dig med när det gäller dina armar och ansikte?

Armar kan döljas,,, t ex med en bolero. Ansiktet kan förändrar med smink så att du känner dig mer bekväm.

Själv är min mage det stora problemet för mig. Den klämmer jag in i en torselette så formar sig figuren och jag slipper tänka på att jag ständigt ser gravid ut!

Finns massor av knep att ta till för att känna sig fin. :)

• Kattpoet

Men du, nu hjärn tvättar ju dig själv att din armar inte duger,   du har spenderat år med att negativt  hjärntvätta dig, det är dags för  förändring  och  börjar du nu så kommer du klara av bröllopet.

Det tar nämligen 28 dagar innan man börjar  ändra ställningen i hjärnan mot posetiv, sedan tar det 28 dagar till för att det ska stanna kvar och sedan måste man fortsätta, många lägger av när det börjar må bättre och det är fel du måste fortsättta.

Och din insida kommer att stråla till slut.

Vad har du att förlora på att börja med daglig morgon pepp och   skriva en dagbok?

• Smuppra

Det är den lyckligaste dagen i ditt liv (ev efter att få barn )  och du får din drömkarl. Han kommer stå vid din sida i princip hela dagen och kvällen och han älskar dig inifrån och ut, uppifrån och ner. Du tycker detsamma om honom. Fokusera på det. Försök att inte ens tänka på om de andra fotar. Det är ändå de naturliga bilderna där personen inte märker att man fotar som är bäst. Försök radera ut hur en kamera ser ut den dagen. Tänk bara på hur lycklig du är som funnit din man och som får gifta dig med honom. Ingen annan har sådan tur som du! Det kanske är svårt men värt ett försök. Skrev en dikt förut men andemeningen att folk kan tycka vad som helst om en, att folk har olika åsikter, den ena gillar det den andre ogillar. Det spelar ingen roll, så länge den rätte älskar mig för den jag är. Det är så man får tänka.

Sedan tycker jag definitivt att du ska ta de ovanståendes tips, för självkänslan behöver en knuff!

Svar på tråden Ser inte hur jag ska kunna känna mig vacker på bröllopsdagen