Anonym (Ytlig) skrev 2011-07-02 23:15:50 följande:
Jo, ja, visst. Självklart är det psyket man bör arbeta mest med.. men jag har inte så lång tid på mig.
Jag vill verkligen gifta mig, jag älskar min blivande och tänker dela resten av mit liv med honom och nu när vi väl valt att ha ett bröllop så vill jag ju göra det ordentligt.
Jag kan peppa upp mig och få för mig att jag ser okej ut - tills jag stöter på någon spegelbild eller reflektion som vittnar om sanningen istället.
Herre gud, jag vet att hela det här resonemanget är idiotiskt, men fy vilken dålig smak min blivande måste ha som gillar mig ;)
Hade bara så innerligt gärna velat se fram mot bröllopsbilderna istället för att få den där svidande ledsna känslan.
Om insidan inte pallar att stråla igenom till utsidan?
Bör tillägga att jag nyligen fotade mig själv i bröllopsklänningen och insåg att klänningen faktiskt var rätt fin, ifall jag bara zoomade in den så att ansikte och armar inte syntes. *kuljul*
Vad är det du inte gillar? För om du har råd kanske du kan gå till en stylist som kan fixa håret och säga vad du passar i och så. Har du sett "Trinny och Susannah stylar om Sverige"? De fixar en massa kvinnor i olika åldrar och storlekar som i vissa fall ser ganska fula ut för att de klär sig helt fel, har fel frisyr osv och sedan när alla går på cat walken är de dösnygga, till och med 70-åriga tanter. Alla kan kanske inte vara supermodeller, men alla kan vara snygga i den bemärkelsen att de ser fina, stylade och lyckliga ut :)