• Anonym (Ytlig)

Ser inte hur jag ska kunna känna mig vacker på bröllopsdagen

Trodde, i ärlighetens namn, inte att jag var så ytlig.

När jag tänker på den kommande bröllopsdagen så får jag bara en knut i magen när jag tänker på att alla gäster kommer att tilla på oss/mig och fotografera.

Är mer än lovligt osams med min spegelbild och fotografier ska vi inte ens tala om.

Nej, det är inte det bröllopet handlar om och Ja, min pojkvän älskar mig som jag är.
    Men jag är orolig över att det faktum att jag inte är bekväm med mitt eget utseende kan lysa igenom mitt i all glädje över att vi äntligen får fira vår kärlek.

Hur fasen gör man?

• Svar på tråden Ser inte hur jag ska kunna känna mig vacker på bröllopsdagen
  • Å och D

Oj, vad du är hård mot dig själv :(  Finns det ingenting du kan göra för att DU ska må bättre? Du säger att du vill täcka dina armar men inte använda en bolero. En tunn sjal då?  Eller en riktigt tunn spetsbolero?

Sen är jag säker på, likt alla de andra att du kommer att vara jättefin på din dag. Du är själv din värsta kritiker, glöm inte det!

• Anonym (Ytlig)

Tack för alla snälla ord.

Trodde det var fel på världen då jag inte hittade någonting som passade (slöja, frisyr, tiara/krona, klänning - rubbet) tills jag insåg att det var det tillgjorda flinet som blängde tillbaka från spegeln som var fullkomligt okompatibelt med allt jag hoppades skulle passa.

Förklarade mitt egodilemma för min blivande som krasst konstaterade:
    '-Då får jag väl hålla din hand hela dagen då och kittla dig emellanåt så att du ser glad ut'

Som sagt var: jag är förvånad själv över min ytlighet här. Brukar i vanliga fall inte bry mig så mycket, men allt det här bröllopsbizzet blev lite mycket för självförtroendet.

Så mycket förväntningar från alla håll och kanter..

• Oniq

Jag, i form av trådstartare, vill avsluta med lite hopp.
    Vi hade en fantastisk dag, underbar fotograf och..... skönhet - kommer verkligen innifrån :)

• Aleta
    Oniq skrev 2011-08-01 08:20:42 följande:
    Jag, i form av trådstartare, vill avsluta med lite hopp.
    Vi hade en fantastisk dag, underbar fotograf och..... skönhet - kommer verkligen innifrån :)
    Helt underbart! Grattis!

Var det inte ni som skulle ha tema på ert bröllop?
  • Oniq

Japp, tema rollspel.
    Jag kommer, så fort tid och ork finns, slänga upp lite mer bilder och grejs från dagen.

Tärningar.. överallt...
  • förlovadflicka

Oniq: Du är ju jättevacker! :D

• Kattpoet

Oniq, du är ju jättevacker ...    Hrm jag känner igen din man, men jag kommer inte på varifrån, jag är en sån där  spelnörd med.

• ElinFalk85

Mitt tips är som andra har skrivit att ha en egostund. jag gick upp 20 kilo efter en våldtäkt för 3 år sen. tyvärr har jag inte lyckats gå ned dom igen pga medicin och skada i knät. så jag peppar mig själv ofta. inte varje dag precis men hyffsat ofta. du är vacker och fin jag lovar =)

• Chicita

Helt underbara bilder från bröllopet Oniq Glad
    Och du var precis så vacker som jag trodde att du skulle vara.

Grattis Solig 

• Anonym

Men vad fin du är! Hoppas er dag var underbar!

• Oniq

Tack för alla snälla ord.

Det jag ville få fram var att på dagen D var jag så nervös, pirrig och förväntansfull att jag inte hann se mig själv i spegeln och fundera på hur jag såg ut ens. Min (då) bli blivande man var så fin att jag inte kunde annat än att le när jag såg honom.

Det kan låta skitfånigt, men jag hade 'övningsflinat' i spegeln dagarna innan för att se om jag kunde få till något naturligt och avslappnat bra leende (förgäves I might add...)
    MEN dagen D tog känslorna över och jag sitter med hakan i golvet när jag ser bilderna som alla tagit - t.o.m. de bilderna där ALLA mina skavanker syns är fina bilder då glädjen fullkomligt sipprar ur porerna!

Vi hade valt en vän som är väldigt duktig på att fota, men som aldrig *hehe ojhoppsan* fotat ett bröllop tidigare. Han slet som ett djur men lyckades dokumentera hela dagen på ett sätt som jag inte trodde var möjligt.

Ni som känner/kände som jag i trådstarten - Jag avundas er för att ni har allt det här framför er ♥

• Aniara4

Tack för att du skrev den här tråden! Den kan säkert trösta och lugna många som känner som du inför sin spegelbild. Tjejer är ju tyvärr ofta rätt duktiga på att leta fel i sitt utseende.

Själv är jag övertygad om att jag (för en gångs skull) kommer att vara skitsnygg, men det törs jag väl nästan inte säga... Kyss

Svar på tråden Ser inte hur jag ska kunna känna mig vacker på bröllopsdagen