• Anonym (Ytlig)

Ser inte hur jag ska kunna känna mig vacker på bröllopsdagen

Trodde, i ärlighetens namn, inte att jag var så ytlig.

När jag tänker på den kommande bröllopsdagen så får jag bara en knut i magen när jag tänker på att alla gäster kommer att tilla på oss/mig och fotografera.

Är mer än lovligt osams med min spegelbild och fotografier ska vi inte ens tala om.

Nej, det är inte det bröllopet handlar om och Ja, min pojkvän älskar mig som jag är.
    Men jag är orolig över att det faktum att jag inte är bekväm med mitt eget utseende kan lysa igenom mitt i all glädje över att vi äntligen får fira vår kärlek.

Hur fasen gör man?

• Svar på tråden Ser inte hur jag ska kunna känna mig vacker på bröllopsdagen
  • Anonym (Nettan)

Känner med dig, men jag peppar mig själv, har tyvärr en sambo som är VÄRDELÖS med att ge komplimanger, han tycker att jag borde veta att han tycker att jag är fin, han tror inte att han behöver påminna mig...Flört

Riktigt charmtroll där!

Men jag har valt att fokusera på de jag är stolt över hos mig själv, mitt långa tjocka glansiga hår, och mina ögon som jag vet att många kan hajja till på o bli lita knäsvaga av när de ser förbi att jag är stor och egentligen inte så ful som endel tycker vid första anblicken... eller snarare räknar med för att man är stor...

Hitta något du gillar hos dig själv o arbete utåt från de, sträck på dig, ta ett djupt andetag o LE! le stort o le brett! en leende människa är alltid vacker!Glad

Reagerade när folk sa på min möhippa att din sambo var ju ''läcker......'' med en ton som antydde att de var han ju INTE just nu.. han hade svensexa samtidigt och han gick runt i sina älskade tofflor o ett par alldeles för små shorts, riktigt bonnabränna, smällbrun på armar o i ansiktet väldigt vit i övrigt, lite lönnfet, mycke rött hår på bröstet och lite rött hår på ryggen, fattade först inte vad de menade för i mina ögon är han det absolut finaste som har gått i ett par tofflor, och det talade jag minsann om för både mina o hans vänner och de kunde inte tvivla på att jag menande det... hans gäng hade inte räknat med hans självförtoende heller utan han bar upp sin utstyrsel o nakenhet som en riktig man..Hjärta 

Vad jag ville med detta var att säga var STOLT över dig själv, låt kärleken till din man lysa igenom, le o sträck på dig o följ de andra bra tipsen du har fått!

Du är vacker, och kommer vara vackrast på din stora dag, fockusera inte på de dåliga, utan på de du är stolt över! lättare sagt än gjort, jag vet, har o är varit i samma sits som du....

• Anonym (tandnissen)

Jag förstår PRECIS hur du känner, har själv lite smått ångest över vår bröllopsdag nästa år då jag HATAR mina tänder. Det är någonting jag varit osäker över sedan jag var liten och alltid blivit retad för. När jag träffar nya människor ler jag aldrig stort, drar bara på läpparna och jag AVSKYR att vara med på kort. Känner mig så obekväm. Hade jag råd skulle jag fixa tänderna innan bröllopet, men det kostar ju tyvärr en del. Det är en fin tanke att man ska jobba med sig själv, tänka positiva tankar osv. men det är tyvärr ofta svårt att bryta sådana tankar. Jag hoppas du lyckas och att du kommer känna dig som världens vackraste på din dag!

• Mertzi

Här är en till som känner lika!
    Fotografierna, usch!
    Jag är totalt missnöjd med min vikt, och det är nånting jag kämpat med så länge jag kan minnas.
    Det går bara inte.
    Trodde bröllopet skulle ge mig tillräckligt med motivation men jag är totalt värdelös för jag lyckas inte likförbannat :(
    Roligt att se på sina bröllopsfoton och känna avsmak sen?
    Tänk om det är så det blir..
    Förhoppningsvis blir iaf typ ETT av tusen bilder bra, så man har nånting att se tillbaka på iaf.

Det är ingen rolig känsla det här!
    Och vad du skulle bli hjälpt av detta vetesjutton men de kan kännas skönt att se att man inte är ensam!

• Kattpoet

Jag gjorde det!!

Jag skulle inte rekomendera något jag inte visste funkade.  Herre gud , vad har ni  att förlora med att prova göra detta i  6 månader eller år?

Inget!

Vad kan hända?

Jo att ni får bättre själv förtroende.

Och JA, de första  28 dagarna är skit svåra, det 28 som kommer  är lättare och sen går det bara av farten. 

• Anonym
    Mertzi skrev 2011-07-03 09:42:20 följande:
    Jag är totalt missnöjd med min vikt, och det är nånting jag kämpat med så länge jag kan minnas.
    Det går bara inte.
    Trodde bröllopet skulle ge mig tillräckligt med motivation men jag är totalt värdelös för jag lyckas inte likförbannat :(
    "Skönt" att höra att det är fler än jag som trodde att bröllopet som stundade skulle ge den där knuffen som behövdes för att ta tag i vikten ordentligt. Jag vill ju vara mitt finaste jag när jag gifter mig men ändå fick jag aldrig ändan ur vagnen. Istället gick jag upp i vikt. Nu har jag iofs gått ner 2,5 kg av de 10 jag gått upp sedan förra sommaren, men jag trodde jag skulle kunna vara de där 10 kg lättare när jag gifte mig utan problem, tack vare bröllopet som motivation.
  • Mertzi
    Anonym skrev 2011-07-03 13:11:35 följande:
    "Skönt" att höra att det är fler än jag som trodde att bröllopet som stundade skulle ge den där knuffen som behövdes för att ta tag i vikten ordentligt. Jag vill ju vara mitt finaste jag när jag gifter mig men ändå fick jag aldrig ändan ur vagnen. Istället gick jag upp i vikt. Nu har jag iofs gått ner 2,5 kg av de 10 jag gått upp sedan förra sommaren, men jag trodde jag skulle kunna vara de där 10 kg lättare när jag gifte mig utan problem, tack vare bröllopet som motivation.
    Jag har också istället gått upp!
    Grät sist jag ställde mig på vågen..
    Jag antar att pressen inte alltid är positiv.. Men jag undrar bara VAD i hela världen som ska kunna få en motiverad, om inte ens bröllopet är morot nog?
    Känns totalt hopplöst :(
  • Anonym (nöjd)

Hej

jag har kämpat med min vikt i måååååånga måååånga år och trodde oxå att bröllopet skulle göra att jag fick den motivatioen att gå ner men jag har känt mer press och har inte lyckats så bra som jag hade hoppats på 
    MEN...
     jag har kommit fram till att det gör inget för jag kommer att dela den dagen men den man som jag älskar, vänner som vi har valt ska vara med oss den dagen som vi verkligen älskar om och som jag vet älskar oss <3

och jag kommer att vara den VACKRASTE bruden även om jag inte har gått ner dom kilona jag hade tänkt...
    jag kommer INTE att titta tillbaka på mina bröllopskort och tycka ett shit vad jag var ful där ABSOLUT INTE
    Jag kommer att ÄLSKA dom och minnas den dagen som en av min lyckligaste dagar i mitt liv

Kom igen nu tjejer Vi är bättre än att lägga ner så mycket negativitet på oss själva Gör som kattpoet säger
    Skriv ner det som ni älskar hos er själva...

Hoppas verkligen att du kommer att hitta din inre skönhet för din yttre är UNDERBAR

KRAM

• Mertzi
    Anonym (nöjd) skrev 2011-07-03 13:25:12 följande:
    Hej

jag har kämpat med min vikt i måååååånga måååånga år och trodde oxå att bröllopet skulle göra att jag fick den motivatioen att gå ner men jag har känt mer press och har inte lyckats så bra som jag hade hoppats på 
    MEN...
     jag har kommit fram till att det gör inget för jag kommer att dela den dagen men den man som jag älskar, vänner som vi har valt ska vara med oss den dagen som vi verkligen älskar om och som jag vet älskar oss <3

och jag kommer att vara den VACKRASTE bruden även om jag inte har gått ner dom kilona jag hade tänkt...
    jag kommer INTE att titta tillbaka på mina bröllopskort och tycka ett shit vad jag var ful där ABSOLUT INTE
    Jag kommer att ÄLSKA dom och minnas den dagen som en av min lyckligaste dagar i mitt liv

Kom igen nu tjejer Vi är bättre än att lägga ner så mycket negativitet på oss själva Gör som kattpoet säger
    Skriv ner det som ni älskar hos er själva...

Hoppas verkligen att du kommer att hitta din inre skönhet för din yttre är UNDERBAR

KRAM
    Härlig inställning!
    Jag får jobba på det! När jag har bra dagar tänker jag som du!
    Andra dagar är det värre men man får kämpa på!
    Tror med all säkerhet trots allt att jag kommer stråla på min bröllopsdag, hur måna kilon jag än har :)
    Det är huvudsaken!
  • Anonym (Ytlig)

Har inte 28 dagar på mig innan bröllopet ;) Men jag lovar att testa så mycket som hinns med.

Oj vad många gånger jag sarat på den här tråden, sedan ångrat mig eller knappat bort hela långa inlägget av misstag.

Tack ni som känner likadant - även om jag kan tycka att det är hemskt att någon mer känner som jag.

Jag trodde att jag skulle bli mer bekväm i mig själv bara jag gick ner till normalvikt - men så var inte fallet (!?) Nu sitter klänningen konstigt och måste in på paniksömnad för att sitta vettigt. Trodde att jag skulle bli överlycklig över att ha tappat i omfång - men blev mest förtvivlad.

Mina överarmarna är flammiga - har alltid varit det och jag får ofta kommentarer då folk tror att jag bränt mig. Det är inget som gör ont, så jag har faktiskt inte brytt mig så mycket -hittils. Har sökt bolero, men då det kan vara högsommarvärme vid bröllopet så känns det konstigt att ha extraplagg till klänningen. 

I profil har jag lite av neandertalarutseende och mina ögon ser ledsna ut vilket gör att om jag inte tokflinar så ser det ut som om jag är orolig eller funderar på någonting sorgligt.  ...och tokflinar jag ser jag ut som en galning ;) 

Förra året gifte sig en väninna och jag avundades den självkänslan hon såg uta att ha den dagen. Jag blir fortfarande glad av att se det fotot av henne - samtidigt som jag känner mig lite ledsen över att det mest största sannorlikhet inte kommer att bli ett liknande foto på mig.

Att jag har smärre scenskräck kommer inte att underlätta några försök till normala leenden heller. 

Kort sagt - efter ett långt inlägg: Jag har svårt för att stå i centrum -och det är svårt att inte stå i centrum på sin egen bröllopsdag. 

• queenelin

Utgå inte från hur du tycker att en brudklädsel ska se ut, utgå ifrån vad du passar i! Det viktigaste är att vara bekväm, då kommer du att se, och känna dig, fantastisk! Trivs du t.ex. inte i vitt, ta en färg på klänningen, trivs du inte i högklackat, ta ballerina! (Man kan tom gifta sig i byxor om man vill...)

Kolla i din garderob, ta fram kläder som du känner dig fin i, tänk på vad det är i modellen som gör att du känner dig fin, är det snittet, urringningen, längden. Ta med dig det när du ska prova klänning, var bestämd med vad du vill ha om någon expedit skulle vilja få dig att prova något annat.

Man behöver inte heller köpa allt nytt. Jag har ett par skor som jag använt massor av gånger som jag vet är sköna och som jag känner mig fin i som jag tänkte ha på vårt bröllop. Jag har varit noga med att säga till min kompis som ska göra hår och smink att jag vill se ut "som vanligt" men lite finare. Hon är så duktig att hon kan förvandla mig till Barbie om hon vill, men då skulle jag inte känna mig bekväm. Jag vill vara jag, bara en extra vacker version!

Bara du vet vad du vill ha och vad du känner dig bekväm i. Lycka till!!!

Svar på tråden Ser inte hur jag ska kunna känna mig vacker på bröllopsdagen