Inlägg från: Kattpoet |Visa alla inlägg
  • Kattpoet

Ser inte hur jag ska kunna känna mig vacker på bröllopsdagen

Man är aldrig vackrare än  man strålar, insidan är viktigare för att utsidan ska se vacker ut.

Jag har en vän som alla säger är det   vackraste som  gått i ett  par skor,  att hennes  hår är rått färgat, hon har en vårta på hakan är ingen som ser för hennes personlighet är lysande.

Så vad  du måste  göra är att börja bygga din tro på dig själv så det är dags för posetiv hjärntvätt.

Varje dag  i ett år även efter bröllopet, så säger du till dig varje morgon,  Jag älskar mig själv,  jag  är  vacker, jag är stolt över mig själv.

Och sedan skriver du, en dag bok  med   10 saker som gjorde dig glad under dagen och en gång i veckan så läser du  igenom det.

Efter ett tag kommer  älska vad du ser i spegeln och se det posetiva med att vara du. 

• Kattpoet

Jag har gjort detta i 10 år nu, tog mig  ur ett  dåligt förhållande  och stod stark när jag blev nätmobbad och jag kände mig som världens vackraste  kvinna även om jag hade en  fel klänning  när jag gifte mig.

• Kattpoet

Men du, nu hjärn tvättar ju dig själv att din armar inte duger,   du har spenderat år med att negativt  hjärntvätta dig, det är dags för  förändring  och  börjar du nu så kommer du klara av bröllopet.

Det tar nämligen 28 dagar innan man börjar  ändra ställningen i hjärnan mot posetiv, sedan tar det 28 dagar till för att det ska stanna kvar och sedan måste man fortsätta, många lägger av när det börjar må bättre och det är fel du måste fortsättta.

Och din insida kommer att stråla till slut.

Vad har du att förlora på att börja med daglig morgon pepp och   skriva en dagbok?

• Kattpoet

Jag gjorde det!!

Jag skulle inte rekomendera något jag inte visste funkade.  Herre gud , vad har ni  att förlora med att prova göra detta i  6 månader eller år?

Inget!

Vad kan hända?

Jo att ni får bättre själv förtroende.

Och JA, de första  28 dagarna är skit svåra, det 28 som kommer  är lättare och sen går det bara av farten. 

• Kattpoet

Och därför måste du börja bygga på dig själv, lägger du grunden nu så kommer äktenskapet gå mycket bättre och du sprider din glädje  till dina barn.

• Kattpoet

Oniq, du är ju jättevacker ...    Hrm jag känner igen din man, men jag kommer inte på varifrån, jag är en sån där  spelnörd med.

Svar på tråden Ser inte hur jag ska kunna känna mig vacker på bröllopsdagen